Budapest kerékpárosbarát város, ezt üzenik az almazöld bringák városszerte - mondta Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes az V. kerületben tartott ünnepi rendezvényen.
A Mol Bubi új közösségi közlekedési mód, amely biztosítani fogja, hogy bárki egyszerűen kerékpárra pattanhasson Budapesten. "Ezért is nevezzük Bubinak, Budapest biciklinek" - tette hozzá.
A rendszer célja, hogy olyanok számára is biztosítsa a kerékpározás kényelmét és biztonságát, akik valamiért nem tudják, vagy nem akarják saját biciklijüket használni, akik ingáznak Budapestre, vagy akiknek nincs biciklijük. A főpolgármester-helyettes a kerékpárok teszteléséről szólva azt mondta, "a tesztüzem botránymentes és sikeres volt".
A 76 gyűjtőállomásból, 1100 almazöld, egységes kinézetű, strapabíró kerékpárból álló rendszer a Fővárosi Önkormányzat megbízásából, a BKK beruházásában valósult meg. Az egymástól 300-500 méterre elhelyezett gyűjtőállomások a pesti oldalon a Nagykörúton és a Városligeten belül, Budán pedig a Vízivárosban, valamint a dél-budai egyetemi negyedben és a Margitszigeten találhatók.
Hétfőtől lehet jegyet venni a főbb gyűjtőállomások érintőképernyős felületein és a Mol Bubi weboldalán, míg bérletet a BKK ügyfélközpontjaiban. A várakozás elkerülése érdekében a BKK azt javasolja, hogy bérlet váltásához regisztráljanak a molbubi.bkk.hu webcímen.
Számos kedvezmény vehető igénybe az első naptól. Így például 3000 forintért lehet az év végéig használható Mol Bubi Start bérletet váltani. Indulási kedvezményként (visszavonásig) az éves bérletet 18 900 forint helyett 12 ezer forintért, a féléves bérletet pedig 12 500 forint helyett 8000 forintért lehet megvásárolni.
A fejlesztés több mint egymilliárd forintba került. Ebből 900 millió forint EU-támogatás, az önrészt a Fővárosi Önkormányzat nyújtotta a BKK-nak. A rendszer üzemeltetésének főszponzora a Mol, emellett a jegyek és bérletek bevételéből és a Fővárosi Önkormányzat támogatásából tartják fenn a rendszert.