Ahogyan az Amerikában, Kínában is a nagy technológiai cégek vezetői, így a "kínai Google-ként" emlegetett Baidu, "a kínai YouTube-ként" számon tartott Youku vezetője is elsők között vállalta a kihívást. Azóta példájukat a legnagyobb vállalatok vezetői, filmsztárok, médiaszemélyiségek ezrei követték.
Az amerikai példával ellentétben a kihívást teljesítőket is adományozásra kéri fel kihívójuk, ezekből összesen több mint 1,4 millió jüan (53,4 millió forint) érkezett be a kampány középpontjában álló amiotrófiás laterális szklerózist (ALS) is kezelő China-Dolls központhoz. Az összeg meglepően magas, az ország ugyanis az elmúlt évek hatalmas összegű visszaéléseit követően adományozási válságban van - jól mutatja ezt, hogy az országszerte jótékonyságra felajánlott összegek tavaly sosem látott alacsony összeget mutattak.
A jeges vizes kihívásban - az országban rendkívülinek számító módon - a minisztériumi rangú nemzeti egészségügyi és családtervezési bizottság is részt vett. Egy másik tárca, a polgári ügyek minisztériuma ugyanakkor a jelek szerint kevésbé nézi jó szemmel a vízborogatást, s a kezdeményezés túlzottan "elkereskedelmiesedett, szórakoztató" voltára hívta fel mikroblog-fiókján a figyelmet.
A vizes videók a rendkívüli aszállyal küszködő Honan tartományban az ott élő aktivisták "üres vödrös kihívását" is életre hívták. A víz nélküli vödrök fejre húzásával az ottani, ivóvízhiánnyal szembe nézni kénytelen lakosok saját helyzetükre próbálták felhívni a figyelmet. Egy másik, szintén üres vödröket használó kezdeményezés az általános ivóvízhiányra hívta fel a figyelmet: a Föld lakossága 20 százalékának otthonául szolgáló ország a teljes vízkészletek alig hét százalékával rendelkezik, ráadásul azok nagy része szennyezett. A probléma olyan jelentős Kínában, hogy Ven Csia-pao korábbi miniszterelnök szerint a "nemzet túlélését" fenyegeti.