Tegnap a Magyar Nemzetben azonban már úgy nyilatkozott: korábbi állításai félreérthetőek voltak, 2016-ra nem fejeződik be az egész projekt, addigra "csupán" a 3-as metró "legkritikusabb" szakaszainak felújítása készülhet el.
A főpolgármester tájékoztatása szerint arról már döntöttek, hogy nem vásárolnak új metrókocsikat: a főváros nagyjából 60-65 milliárd forint hitelt vesz fel a jelenlegi szerelvények felújítására, ami 2015 végére be is fejeződhet.
Tarlós azt is elmondta: a csaknem 100 milliárdosra tervezett teljes rekonstrukció tervezési folyamata alapján bő két esztendő alatt azok a szakaszok készülhetnek el, amelyek ma még biztonságosak, de a szakértők szerint addigra balesetveszélyessé válhatnak.
Azt, hogy az infrastruktúra - vagyis a vasúti pálya, az alagút, a sínek - és a biztonsági berendezések felújításának fennmaradó részét uniós forrásokból finanszírozzák-e, egy későbbi kormányhatározatnak kell majd tisztáznia. Tarlós azt is megemlítette, hogy a Káposztásmegyerig történő meghosszabbítással kapcsolatban egyelőre megvalósíthatósági tanulmány készül, a jelenlegi finanszírozási keretben biztos, hogy nem lesz benne.
Falus Ferenc, az MSZP, a DK és az Együtt-PM közös főpolgármester-jelöltje szerint a Magyar Nemzetnek tett nyilatkozatában Tarlós elismerte, hogy "képtelen érvényesíteni a budapesti polgárok érdekeit", majd közleményben szólította fel a városvezetőt: "érje el, hogy a hármas metróvonal felújítása legalább részben uniós forrásból valósulhasson meg, mert ez szolgálja mindannyiunk közös érdekét".
Falus szerint felháborító, hogy a főpolgármester "saját pártjával sem képes az eredményes egyeztetésre", és a metrófelújítás halogatásával a budapestiek életét teszi kockára a fideszes kormány és városvezetés. A Magyar Liberális Párt tegnapi közleménye szerint Tarlós "bort iszik és vizet prédikál" és érzéketlen a valós, már meglévő problémákra.