A művész által a Nemzeti Galériának adományozott mű a Déroulement (Folyamat, 1973-1985) című sorozat egyik kimagasló darabja. Ezeket a műveket Bach A fúga művészete című ciklusa ihlette; Reigl a klasszikus zene komponálási eljárásait mint metaforát használja a felületen létrehozható új hatások eléréséért - közölte az MTI-vel kedden a múzeum.
Reigl Judit a vászon mindkét oldalát megfestve, a kép hátoldalát olyan kémiai anyagokkal kezelte, amelyek a vásznon átszivárogva foltszerűen taszítják az előoldalra felvitt akrilfestéket. A végső hatást így kémiai folyamatok alakítják, komplex módon fejezve ki a hetvenes évek indusztriális világát.
"A monumentális méretű, érzékeny felületű és színvilága minőségében is különleges alkotással a Magyar Nemzeti Galéria felzárkózik a világ olyan múzeumai közé, mint a párizsi Centre Pompidou vagy a New York-i Moma, amelyek állandó kiállításán is látható Reigl Judit-mű" - hangsúlyozta az MNG.
A múzeum emlékeztet: Reigl Judit a második világháború utáni magyar művészet azon kevés kiemelkedő egyénisége közé tartozik, aki pályáját 1948 után külföldön folytatta, és ott ért el nemzetközi sikereket. Pályatársa, Hantai Simon mellett Reiglt a világ vezető múzeumai - az Egyesült Államokban és Európában egyaránt - a szürrealizmusból induló és az absztrakció új útjait kereső, megbecsült és nagyra értékelt művészként tartják számon.
Pályájának különböző korszakai új és új megközelítésbe helyezték ezt a fajta festészetet, ipari festékekkel és vegyszerekkel folytatott kísérletekkel bővítve alkotói nyelvezetét.