kormány;MÁV;elnök-vezérigazgató;Seszták Miklós;

- Seszták Miklós: marad a MÁV-vezér

A kormány továbbra is kulcsszerepet szán a vasútnak, és ezzel szeretné növelni Magyarország versenyképességét - mondta Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter pénteken a 64. vasutasnapon A miniszter hangsúlyozta: a közösségi közlekedés újraszervezésének - amit a kormány által 2010-ben elhatározott - már látszanak az eredményei, de ahhoz, hogy még több utast lehessen "visszacsábítani" a vasútra, tovább kell növelni a szolgáltatás színvonalát, "közös erővel fel kell építenünk a jövő vasúti közlekedését". Seszták Miklós egyben bejelentette, hogy "minden sajtóhíreszteléssel ellentétben" továbbra is számít Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatójának munkájára.

A tárcavezető kifejtette, hogy az integrációnak köszönhetően a személyszállítási közszolgáltatások hatékonysága érezhetően nőtt, a MÁV adósságállománya jelentősen csökkent. A kormány célja az elkövetkezendő években továbbra is az, hogy az állami forrásokat még hatékonyabban hasznosító, felelősen gazdálkodó, "ütőképes" szervezetet építsen tovább - ismertette Seszták Miklós, hozzátéve, hogy ennek a törekvésnek mostanra is számos kézzelfogható eredménye van, hiszen évről évre egyre többen választják utazásukhoz a vasutat.

A miniszter szerint ezt a tendenciát tovább kell erősíteni, a másik kihívást pedig a vasúti pályák és a járműpark korszerűsítése jelenti. A kormány számára az egyik legfontosabb feladat a Budapest-Belgrád vasútvonal korszerűsítése, amely reményei szerint még ebben a ciklusban megvalósul - jelezte.

Feltűnően lassan halad az esztergomi vasútvonal Budapest és Pilisvörösvár közti szakaszának munkálataival az A-Híd Zrt. konzorciuma, így akár a 14 kilométeres vonalszakasz decemberi forgalomba helyezése is veszélybe kerülhet - írta a Népszabadság. A lap úgy tudja: a vonatra várókkal már lenyeletett kilenc hónapos késés után lehetséges, hogy a MÁV szerelvényei csak 2015 tavaszán térhetnek vissza a 25,4 milliárd forintból épülő sínpályára.

Brüsszel, a multinacionális cégek és a bankszektor után úgy tűnik, saját gazdasági holdudvarával is szabadságharcot folytat Orbán Viktor - legalábbis a kormányváltás óta több jel is erre utal. A kormány összetétele, a reklámadó, és a készülő esetleges útadó mind ebbe az irányba mutat. A kormány elismerte, hogy ha az Európai Bizottság bírságot szab ki az aszfaltkeverő ügy miatt, azt ki fogják fizettetni az útépítő cégekkel.