Sok kispénzű támogató jelentkezett, de nagyvállalatok is adakoztak. Kende Péter Párizsban élő szociológus pedig egy jelentősebb összeget ajánlott fel. Láposi Elza, a Népszava ügyvezető igazgatója úgy fogalmazott: még nekünk is meglepő a baloldaliak összefogása, ugyanakkor továbbra is azt kéri, minél többen segítsenek. A lapunkhoz telefonálók szerint fontos, hogy legyen Magyarországon baloldali, szociáldemokrata napilap - mondta.
Láposi Elza és Németh Péter főszerkesztő kedden délelőtt azután tartott nemzetközi sajtótájékoztatót, hogy a lap "A Népszava felveszi a kesztyűt a Fidesz ellen" szalagcímmel, és egy narancssárga bakancs alatt görnyedő kalapácsos ember képével jelent meg. A lap helyzetét ismertetve jelezték, igyekeznek megfojtani az újságot, szinte egyáltalán nincs állami hirdetés, és nem mernek a gazdasági szereplők sem reklámozni.
Ismertették a napilapok hirdetési piacának számait is: eszerint az állami költések úgy alakultak 2013. januárja és 2014. júniusa között a négy politikai napilapnál, hogy a 14 ezer példányban eladott Népszava 29 millió forint hirdetéshez jutott, a 45 ezres példányszámú Népszabadság 91 millióhoz, míg a mintegy 7 ezer példányban elkelő Magyar Hírlap 406 millióhoz, a 37 ezres példányszámú Magyar Nemzet pedig több mint egymilliárdhoz.
A sajtótájékoztatón az is elhangzott, a piaci pletykák szerint Orbán Viktor miniszterelnök tiltotta meg, hogy állami cégek hirdethessenek a Népszavában, pedig a baloldali kormányok annak idején kínosan ügyeltek arra, hogy a jobboldali médiumokban is hirdessenek az ilyen vállalatok, például az MVM, a MÁV, a Posta, a Szerencsejáték Zrt. vagy a Magyar Turizmus Zrt.