A szerdai kormányülésen ugyanis a reklámadó is téma volt, és ott arról beszéltek, hogy csak a reklámadó hatályba lépése után derült ki, hogy - mint Varga utóbb közölte - "vannak olyan szereplők, akik nem kívánnak adót fizetni".
Az RTL eddigi közlése szerint csaknem 9 milliárd forintnyi adót, járulékot fizettek be tavaly az államkasszába, és eddig minden hatósági vizsgálat igazolta jogszerű működésüket; Varga azonban arra utalt, hogy az eredetileg a TV2-nek kedvező törvénymódosítás - amely a jelentős mértékű veszteségelhatárolás miatt lehetővé tenné az RTL-konkurensnek, hogy leírhassa az idei közterhet az adójából - az RTL-re is vonatkozik. És mivel az RTL-nek emiatt tavaly 23 milliárd forintos negatív adóalapja volt, idén csak 600 milliós reklámadót kellene fizetnie. Ezért indokolt Varga szerint vizsgálatot indítani. Emlékezetes, kedden még Kósa Lajos Fidesz-alelnök is úgy fogalmazott az említett törvénymódosítással kapcsolatban, hogy "gondolkodna" a hiba kijavításán.
Varga egyebek között megismételte Rogán Antal Fidesz-frakcióvezető minapi szavait, melyek szerint a kormány nem enged a nyomásgyakorlásnak. Az előzmény azonban az is lehet, hogy az RTL Híradója kíméletlenül foglalkozik naponta fideszesek botrányaival, így Rogán vagyonbevallásával is.
Kolosi Péter a Marketing & Media megkeresésére azt mondta, hosszú ideje "állandó irodahelyiséget" tartanak fenn az adóhatósági revizorok számára, ugyanis rendszeresek a vizsgálatok. "A NAV munkatársai tehát még azt is tudják, melyik szobában várjuk őket" - mondta.
Szerinte azonban Varga bejelentése és a Rogánnal foglalkozó anyaguk között nincs összefüggés, azt "az elmúlt két hét eseményei között" kell keresni. Válaszlépésre nem készülnek, mert "a NAV-nak joga van vizsgálni bárkit" - tette hozzá a programigazgató.
Eközben a kormányközeli Századvég Alapítvány a "társadalmi támogatottságot" segítségül hívva arról adott ki közleményt, hogy felmérésük szerint "a véleményt formáló lakosok" 66 százaléka egyetért a reklámadó bevezetésével.
Azt is közölték, hogy "az elmúlt egy hónapban" nőtt a különadó mellett állók tábora, holott a törvényjavaslatot csak bő három hete, június 2-án adta be L. Simon László. A Századvég hozzátette, hogy a lakosság 95 százaléka ismeri a reklámadó ügyét.