Budapest;közlekedés;kerékpár;BuBi;

Forrás: K2 Press

- Elbukhat a Bubi kerékpár-rendszer

A budapesti bérkerékpár-rendszer, a Bubi üzemeltetéséről szóló szerződés felmondását fontolgatja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) - értesült az Index.

A hírportál szerint a főváros közlekedési cégénél az váltott ki ilyen reakciót, hogy a legutóbbi, május 30. és június 2. közötti belső teszten a rendszer teljesen megbukott, még a nyilvános próbaüzem megindításához szükséges alapvető funkciók sem működtek megbízhatóan. Emiatt a rendszer átadása júliusra csúszhat, de ha addigra sem működőképes, a BKK – a főváros korábbi Alstom-döntéséhez hasonlóan – felmondhatja a szerződést. A rendszert kiépítő T-Systems felé már több, mint 100 millió forint kötbérigényt akar érvényesíteni a BKK.

A Bubi-rendszer egyik fő hibája az, hogy a fedélzeti számítógépen keresztül a telefonszám és a PIN-kód megadásával az esetek 82, Bubi-kártyával pedig csak 72 százalékában sikerült kölcsönözni. A számítógép sokszor egyáltalán nem reagált, nem váltott nyelvet, vagy kiíródott a "Várjon" felirat, és nem történt semmi. Az is előfordult, hogy a PIN-kód beütése, vagyis fizetés nélkül ki lehetett emelni a biciklit a dokkolóból, illetve ennek ellenkezője is megtörtént, vagyis fizetés után nem oldott ki a biciklit rögzítő lakat.

Mindezt figyelembe véve úgy tűnik, hogy a főváros lecsúszik a dobogó harmadik helyéről - legalábbis ami a városi közbringarendszerek kiépítését illeti. Mint arról korábban beszámoltunk, Magyarországon elsőként Esztergom fejlesztette ki saját közösségi biciklijét, az EBI-t, ezt követte a szegedi Citybike. A Bubit vártuk harmadiknak, ám nagy valószínűséggel a hévízi HEBI májusban megelőzi a fővárost. A Budapestre látogató turisták azonban már most is kedvelik a zöld bringákat, amiket vidáman fényképeznek - másra még úgysem jó.

BKK: Mindenképp megvalósul a MOL Bubi
Közleményt adott ki a Budapesti Közlekedési Központ a ma megjelent, MOL Bubi rendszerről szóló hírekkel kapcsolatosan. A közleményben a központ leszögezi, hogy a Bubi mindenképp megvalósul.
"A BKK megrendelői részről minden lehetséges és szükséges intézkedést megtett és megtesz a projekt megvalósításának gyorsításáért, a fejlesztések segítéséért. Ezért is végezzük jelentős erőforrásokkal a rendszer folyamatos tesztelését, a hibák kijavítási folyamatát a legapróbb részletekig nyomon követjük, azonban a szoftver fejlesztését, hibajavítását a rendszert eredeti áron nettó 899 milló forintért megvalósító nyertes vállalkozótól nyilvánvalóan nem vállalhatjuk át. Szakmai megítélésünk szerint nincs javíthatatlan, vagy a rendszer teljes átalakítását igénylő hiba, tehát amennyiben a T-Systems, a Csepel és a Nextbike minden elvárható és szükséges intézkedést megtesz, a hibák kijavítása után a rendszer működése megnyugtató, magas műszaki színvonalon elindítható, ám a késedelem miatt érvényesíteni fogjuk a kötbérkövetelésünket. Az, hogy ezt az állapotot mikorra érjük el, ma kizárólag a szállító konzorciumon múlik.A Fővárosi Önkormányzat és a BKK továbbra is elkötelezett a projekt megvalósítása iránt, ezért mindent megteszünk annak érdekében, hogy mihamarabb elindulhasson Budapest közösségi kerékpáros rendszere.
Budapest, 2014. június 4.
Budapesti Közlekedési Központ"

Néhány héttel a Molnár Gyula elleni meghurcolási kísérlet kudarcba fulladása után a Szenteczky János ellen indított koncepciós eljárás is kifulladni látszik. Az ügyészség az úgynevezett lakásügyben a csepeli MSZP-elnök ártatlanságát állapította meg és megszüntette a nyomozást - olvasható az MSZP közleményében.