A hírportál szerint a főváros közlekedési cégénél az váltott ki ilyen reakciót, hogy a legutóbbi, május 30. és június 2. közötti belső teszten a rendszer teljesen megbukott, még a nyilvános próbaüzem megindításához szükséges alapvető funkciók sem működtek megbízhatóan. Emiatt a rendszer átadása júliusra csúszhat, de ha addigra sem működőképes, a BKK – a főváros korábbi Alstom-döntéséhez hasonlóan – felmondhatja a szerződést. A rendszert kiépítő T-Systems felé már több, mint 100 millió forint kötbérigényt akar érvényesíteni a BKK.
A Bubi-rendszer egyik fő hibája az, hogy a fedélzeti számítógépen keresztül a telefonszám és a PIN-kód megadásával az esetek 82, Bubi-kártyával pedig csak 72 százalékában sikerült kölcsönözni. A számítógép sokszor egyáltalán nem reagált, nem váltott nyelvet, vagy kiíródott a "Várjon" felirat, és nem történt semmi. Az is előfordult, hogy a PIN-kód beütése, vagyis fizetés nélkül ki lehetett emelni a biciklit a dokkolóból, illetve ennek ellenkezője is megtörtént, vagyis fizetés után nem oldott ki a biciklit rögzítő lakat.
Mindezt figyelembe véve úgy tűnik, hogy a főváros lecsúszik a dobogó harmadik helyéről - legalábbis ami a városi közbringarendszerek kiépítését illeti. Mint arról korábban beszámoltunk, Magyarországon elsőként Esztergom fejlesztette ki saját közösségi biciklijét, az EBI-t, ezt követte a szegedi Citybike. A Bubit vártuk harmadiknak, ám nagy valószínűséggel a hévízi HEBI májusban megelőzi a fővárost. A Budapestre látogató turisták azonban már most is kedvelik a zöld bringákat, amiket vidáman fényképeznek - másra még úgysem jó.