;

RTL;média;TV2;kedves vezető;

- Egy táborban

Egy a tábor, egy a zászló - adta ki hajdanán a jelszót a kedves vezető és hatásait ma is nyögi az ország. Ennek "köszönhető" többek között az immár örök és megbonthatatlan kétharmad. Ám a jelszó most önálló életre kelt és eredménye feltehetően nem tölti el jókedvvel kiötlőjét. Ezúttal ugyanis a teljes magyar sajtót sikerült egy táborba terelni, amit biztosan nem szándékozott senki sem megtenni, ráadásul az előzmények ismeretében eléggé hihetetlen is.

Pedig nem kellett hozzá sok, mindössze egyetlen ötlet, egy törvényjavaslaté. Az ilyen indítványok általában csőstül jönnek, gyorsan átkergetik őket a vitákon, hogy aztán a szavazógépezet megadja a végső lökést a megvalósulásuknak. Hogy a reklámadóval is így lesz-e, momentán egyáltalán nem biztos. Jobb- és baloldali orgánumok vállvetve tiltakoznak ellene, olyannyira, hogy csütörtök este nem csupán a nagyon érintett RTL Klub és a TV2, hanem még a HírTV képernyője is elsötétül egy időre, hogy aztán pénteken az országos napilapok tiltakozzanak.

És ez még nem minden. Az egykor szebb napokat látott Magyar Nemzet főszerkesztő-helyettese - aki az utóbbi időben főleg a miniszterelnökkel készített interjúival tűnt ki - a sajtószabadságot látja fenyegetve az új elképzelések által. Úgy véli, nem éri meg az a pár milliárd forint, amit meg lehet nyerni a vámon, miközben a réven elveszhet a média függetlensége. Ezt mi is így látjuk, még akkor is, ha az országos napilapok közül bennünket gyakorlatilag nem érint a reklámadó. Ugyanis nincs a hirdetésekből annyi bevételünk, hogy utolérhetnénk akár a kormánynak - legalábbis eddig - oly szimpatikus újságokat.

Ez persze egyedül nekünk fáj, laptársainkat a legkevésbé sem zavarta, ennek ellenére a közös akcióban - természetesen - mi is részt veszünk. Még akkor is, ha erős a gyanúnk, a tiltakozások, az éles megfogalmazások mögött politikai viták állhatnak. Felsejlenek a vezető kormánypárton belüli - gazdasági jellegű - ellentétek.

Mi - és velünk együtt sokan - valóban a sajtószabadságot féltjük. Reklámadóval vagy anélkül. És bízunk benne, sikerül is megvédeni a támadásokkal szemben.