baleset;ütközés;combinó;Nemes Gábor;Egységes Közlekedési Szakszervezet;tanulóvezető;

MTI Fotó: Mihádák Zoltán

- Elájult a tanulóvezető

Elájult, ezért hajthatott neki a Bécsi úti 1-es villamos villamosvégállomás vágányzáró bakjának a vasárnap balesetet szenvedett Combino tanulóvezetője. Az ütközés során szétroncsolódott a villamos orra, összegyűrődött a karosszéria, valamint összetört a villamosvezető-fülke vezetőállása is. 

A Blikk szerint a 45 éves férfinak más típuson már volt tapasztalata, és egészen a balesetig a Combinón is jól teljesített, mindent előírásszerűen csinált. Az oktató is szabályszerűen járt el, amint társa rosszul lett, félretolta a tanulóvezetőt, és vészfékezni kezdett, ám nem sikerült időben megállítania a villamost, így az 20 km/órás sebességgel csapódott a baknak.

Mind a két férfi megsérült, a villamos vezetője nyolc napon túl gyógyuló sérüléseket szenvedett: a lábát durván összevágták a karosszéria szétrepedő darabjai, a villamosban pedig több tízmilliósra becsült kár keletkezett, de a kárfelmérés még nem zárult le.

Ha valóban rosszullét miatt történt a baleset, a Combinón tanuló vezető anyagilag nem felelős a történtekért, ha azonban az ő hibája miatt ütköztek a vágányzáró baknak, kártérítést kell fizetnie. Ha az derül ki, hogy gondatlanságból okozott kárt a vezető, akkor a négyhavi bérének megfelelő összeget hajthatják be rajta.

Nemes Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet vezetője a borsonline-nak elmondta: valamennyi pénzt biztosan behajtanak a hibázó villamosvezetőn.

"Az ilyen eseteket a kollektív szerződésük szabályozza, amely négyhónapos kártérítési kötelezettséget ír elő. Tehát a sofőr négyhavi bérének megfelelő összeggel felel. Ha bruttó 300 ezer forintot keresett, akkor ez 1,2 millió forint. Emellett ilyen esetben meg is válhatnak a munkavállalótól.

A tanulóvezető egyik kollégája azt mondta: az éberségjelzőt mindvégig használta, vagyis a folyamatosan felvillanó fényjelzést nyugtázta egészen addig a pillanatig, amíg rosszul nem lett. Hozzátette: azt már most kizárták a szakértők, hogy műszaki hiba okozta volna a balesetet.

A borsonline szerint a rendőrség is vizsgálódik a Combino balesetével kapcsolatban, mivel ha valamelyikük sérülése nyolc napon túl gyógyul, akkor a rendőrségi eljárásban már nem szabálysértésként, hanem vétségként kezelik az esetet.

Megkerestük kérdé­seinkkel a BKV Zrt.-t is, hogy mekkora kár keletkezett, meg lehet-e javítani a járművet, volt-e biztosítás a villamoson, kinek a felelőssége lehet a baleset, de lapzártánkig nem érkezett válasz.

Egy éjszakai baleset során összetört teherautó műszaki mentése miatt lezárták az M6-os autópályát Dunaújvárosnál - értesült a HavariaPress.