A Népszava által felkért szakértő szerint a jelenlegi körülmények között, amikor nincsen kampánycsend, megnőtt a tét a választások napján, és ilyenkor az eddiginél is nagyobb szükség van a pártok kontrolljára. Ezért is hozta létre mindkét oldal a maga panaszvonalát. Mindez azért is fontos, mert látható, hogy a választási bizottságoknak olyan gondokkal is meg kell küzdeniük, mint az informatikai rendszer meghibásodása, vagy a névjegyzékekkel kapcsolatos problémák. Éppen ezért a bizottságok nem minden panaszra tudnak vagy akarnak válaszolni. A „demokráciavonalaknak” akkor tudnak igazán eredményesen működni, ha együtt tudnak működni a választási bizottságokkal. A panaszok közül azonban eddig kevés jelent meg a Nemzeti Választási Iroda honlapján, például a láncszavazásokról, vagy a fizetett szavazatokról szólók nem.
Antal Attila elmondta, hogy az utolsó pillanatig tartó kampánnyal, a szavazásra buzdító sms-ek, e-mailek áradatával a jelenlegi részvételi arány ismeretében nem kizárt egy 60-70%-os részvétel, amivel akármi lehet. Kérdés, hogy a szintén erősen mozgósító Jobbik mennyi szavazatot tud elszívni a Fidesztől, hogy mennyire hat a „félelem-faktor”.
Ami a közmédiának közzétett külföldi véleményeket illeti, amelyek szinte egyöntetűen a kormánypártok győzelmét jósolják, az elemző úgy értékelte, hogy a választási törvények átalakításával, a demokratikus ellenzék késői összefogásával előre „beárazták” Magyarországot. Ez egyfajta manipuláció is lehet, hogy előre eldöntöttnek állítják be a választásokat – mondta Antal Attila.