Az átirat is megerősíti, hogy a MH370-es járat másodpilótája volt a rádiónál. Farik Abdul Hamid üzenetváltásai a légiirányítással a lap szerint „teljesen rutinszerűek” voltak. A 27 éves pilóta ugyan időnként elért az előírt formuláktól és lazábban fogalmazott, de az utolsó fél órában sem a hangja, sem az üzenetei nem árulkodtak arról, hogy bármi rendellenesség történt volna a gépen.
A Telegraph két mozzanatot emelt ki: az egyik, hogy a másodpilóta utolsó üzenetében megismételte, elérték a 10 ezer méteres repülési magasságot. A brit lap megszólaltatta a British Airways egyik volt pilótáját. Steve Landells úgy nyilatkozott, erre a második üzenetre nem volt szükség, hiszen a segédpilóta korábban már jelentette. De nem kizárt, hogy elfelejtette, hogy előzőleg már jelentette a toronynak ezt az információt. Ezt követően a másodpilóta már csak a sokszor idézett szavakat mondta el: „Minden rendben. Jó éjszakát!”
A másik érdekes mozzanat a lap szerint, hogy a helyi idő szerint 1:07-kor elhangzott búcsúüzenet után két perccel kapcsolták ki a repülő transzponderét. Pontosan akkor, amikor a Kuala Lumpur-i légiirányítás átadta a repülő követését a vietnami légiirányítóknak.
„Ha repülőt akarnék rabolni, én is ezt a pillanatot választanám” – mondta egy másik volt brit pilóta, Stephen Buzdygan, aki gyakran repült Boeing-777-esekkel és jól ismeri a gépet. Ez a pilóta sem olvasott ki semmi rendkívülit az átiratból. „Több százszor folytattam magam is hasonló beszélgetést. Ez teljesen normális” – vélekedett.
A brit lap többször kérte a malajziai légitársaságtól és a kormánytól a gép utolsó ismert kommunikációjának kiadását, de a miniszterelnöki hivatal nem volt hajlandó kiadni az információt.