E forrás szerint Farik Abdul Hamid segédpilóta bejelentkezése előtt 12 perccel programozták be az útvonaltól való eltérést, az első kanyart. A kérdés az, miért csak most derült ez ki, hiszen a maláj hatóságoknak már napokkal ezelőtt fel kellett volna fedezniük ezt a nem éppen mellékes tényt? A másik talány pedig, ha ez így történt, miért nem jelentették az esetet a pilóták?
A Haveeru nevű információs portál több a Maldív-szigetekhez tartozó Kuda Huvadhoo nevű atollon élő személyt szólaltatott meg, akik arról számoltak be, hogy egy vörös sávos, szokatlanul nagy gépet láttak alacsonyan repülni az eltűnés napján, reggel negyed hétkor. A gép akkora zajt csapott, hogy sokan kinyitották az ablakot, hogy megnézzék, mi okozta a lármát. „Még sosem láttam egy ekkora gépet ilyen mélyen repülni. Még az ajtaját is láttam” – idézte a Haveeru az egyik szemtanút.
A New York Times egy katonai szakértőt idéz, aki szerint nem érdemes a gépet olyan országokban – Indiában, Kínában, Pakisztánban, vagy Afganisztánban – keresni, ahol a radarrendszer nyilván felfedezett volna egy azonosítatlan gépet. Sean O’Connor, az amerikai légierő biztonságügyi szakértője ezért nem észak felé keresné a gépet. Egy a Reutersnek nyilatkozó, neve elhallgatását kérő nyomozó szerint egyre inkább arra gyanakszanak, hogy a repülő dél felé vette az irányt. A malajziai nyomozásban részt vevő illetékes közölte, ebből a „munkahipotézisből” indulnak ki. Ezt erősíti meg a thaiföldi radarészlelés is, Thaiföld csak tíz nap késéssel, külön kérésre adta át adatait. Nem tulajdonítottak neki jelentőséget, mivel nem érintette a thai légteret, védekeznek.
Maláj lapok arról számoltak be, hogy a gép parancsnoka, Zaharie Ahmad Sah otthonában talált repülőgép szimulátorával Maldív-szigeteki, srí lankai és indiai landolást gyakorolt.
A malajziai hatóságok tegnap esti sajtóértekezletén bejelentették, hogy a pilóta szimulátoráról februárban törölték a korábbi repüléseket. Számítógépes szakértők most azon dolgoznak, hogy kiderítsék, milyen útvonalakon gyakorlatozott korábban a főpilóta. Hisamuddin Husszein, a maláj közlekedési miniszter közölte, minden érintett országtól megkapták az utasokra vonatkozó háttéradatokat, de egyik utasnál sem merült fel terrorizmusgyanú. A miniszter cáfolta azokat a jelentéseket, hogy a Maldív-szigeteken látták volna rendkívül alacsonyan repülni a gépet. „Ezek az információk hamisak” – mondta, annak alapján, hogy maldív-szigeteki kollégájánál telefonon tájékozódott.
Mindeközben fogynak a napok, a nemzetközi kutatóakció vezetői tudatában vannak annak, hogy a gép fekete doboza, amely a repülési adatokat és a pilótafülkében lezajlott eseményeket megőrizte, összesen 30 napig küld jeleket. Azaz, már csak 18 nap van hátra és a jeladó végleg elnémul, mivel az elemei kimerülnek. Ha a gép mégis az Indiai-óceánba zuhant, szinte esély sincs, hogy megtalálják. A Bengáli-öbölben például 4-7 ezer méter mély a tenger, mélyebb, mint az Atlanti-óceán volt ott, ahol az Air France 447-es járatának roncsai után kutattak. Akkor két év kellett a maradványok felszínre hozásához.
Konkrét adatok nem lévén a BBC tíz teóriát gyűjtött össze arról, mi is történhetett a rejtélyesen eltűnt Boeing 777-essel.
1. Landolhatott az Indiához tartozó Adamán-szigeteken, több mint 570 sziget közül 36 lakatlan, de ott nincs is kifutópálya.
2. A gép Kazahsztánban, valahol a sivatagban landolhatott, de aligha jutott volna észrevétlenül el odáig. Nem zárják ki, hogy a gépen értékes rakomány lehetett.
3. A repülő dél felé vehette az irányt, ez a legvalószínűbb feltételezés. Ezt erősíti meg a thaiföldi radarészlelés is. Az Indiai-óceánon át Ausztrália elhagyatott északi partján szállhattak le.
4. Ujgur szeparatistákra is gyanakodtak, feltételezve, hogy Kína észak-nyugati részén, a Taklamakan-sivatagban tehették le a gépet.
5. Tűz ütött ki a fedélzeten, s a pilóta ezért vette a Palau Langkawi sziget felé az irányt.
6. Szintén kevéssé valószínű, hogy valahol Pakisztánban rejtőzik a gép, bármilyen alacsonyan repült, az a térség a világ egyik legaktívabban ellenőrzött, drónokkal teli légtere.
7. Szakértők már cáfolták, hogy egy szingapuri gép „radarárnyékában” rejtőzött volna az MH370-es.
8. Ha gépeltérítés történt, kézitusa alakulhatott ki a gépen, s ezért változtathatta a magasságát.
9. Az utasok meghalhattak, amikor a pilóták a szokott repülési magasság fölé vitték a gépet. Az oxigénmaszkok 12-15 percig tartanak ki.
10. A szcenárió, amitől alighanem legjobban tartanak, hogy a gép valahol egy hangárban rejtőzik, s egy későbbi terrortámadásra akarják felhasználni.