Noha két sorban szerepelnek majd a pártlisták - azaz soronként 9-9 - az NVB által tegnap elfogadott országos pártlistás szavazólapon, a minden korábbinál hosszabb választási dokumentáció így is A/3-as méretű. A 18 pártlistás szavazólapon minden jelölőszervezet öt centiméter széles területet foglal el.
A szavazólap tartalmazza a lista sorszámát, alatta a pártok (20X40 milliméteres) logóját, a szavazásra szolgáló kört, alatta a pártlista rövid nevét, a jelölőszervezet teljes nevét, és a lista első öt jelöltjének a nevét. A testület két külön szavazólapot hagyott jóvá a magyarországi lakóhellyel rendelkezők szavazásához, és a levélben szavazók számára. Utóbbin nincs helye a bélyegzőlenyomatnak, és a szavazat elhelyezésére szolgáló karika (mivel a szavazatokat szkennelni fogják) zöld színű.
Egyébként a levélszavazatok kitöltésével kapcsolatban is iránymutatást adott ki az NVB tegnap: azok a magyarországi lakóhellyel nem rendelkező választópolgárok, akik a külképviseleteken veszik át a szavazási levélcsomagjukat, nem tölthetik ki a szavazólapjukat és az azonosító nyilatkozatot ott helyben.
Az NVB tegnap kiosztotta a közmédiában folytatható párt- és nemzetiségi kampányidőket is. A pártlistát állító jelölőszervezetek politikai reklámjainak közzétételére 470 perc, a nemzetiségi listát állító jelölőszervezetek politikai reklámjaira pedig 130 perc áll rendelkezésre a kampányidőszakban. A 13 nyilvántartásba vett nemzetiségi listára tehát 10-10 percben jut, a Magyar Televízió Zrt., a Duna Televízió Zrt. és a Magyar Rádió Zrt. médiaszolgáltatásában.
A három lineáris médiaszolgáltatást nyújtó közszolgálati médiaszolgáltató egyenként 3 perc 20 másodpercet kell a nemzetiségek listájára szánjon. A pártok ezzel szemben listánként 8 perc 42 másodperc időtartamban kaptak lehetőséget a reklámozásra a három közmédium mindegyikében, hiszen a 18, pártlistát állító jelölőszervezet listánként összesen 26 perc 7 másodpercnyi lehetőséget kapott a meggyőzésre. Csakhogy ezt a néhány percet még el kell osztani 3 műsoridő-sávval, valamint a választásig hátralévő napok számával - már ha a pártok szeretnék minden nap megjelentetni reklámjukat. Mindez pedig azt jelentheti, hogy miután összesen 522 másodperce van egy pártnak a kampányra, a voksolásig hátra lévő 24 napban napi 21,75 másodpercük marad.