„Kétféle céllal lehet zenét fegyverként alkalmazni – mondta a hírt kommentálva a BBC Today műsorban Herbert Friedman egykori amerikai őrmester, a téma szakértője – egyfelől erősítheti a harcosok erejét, másfelől pedig megrémisztheti, vagy legalábbis megzavarhatja az ellenséget.”
Közismert, hogy Irakban az amerikaiak gyakran kínozták rock-zenével foglyaikat, ami annak idején nagy felháborodást keltett zenész körökben is. 2004-ben Falludzsa ostrománál az AC/DC dübörgését vetették be. A brit flotta tisztjei viszont néhány éve arról számoltak be, hogy amikor Afrika partjainál szomáli kalózok közeledtek hajóikhoz, és ők Britney Spears slágereit kezdték el bömböltetni, a tengeri rablók hanyatt-homlok elmenekültek.
A II. világháború idején a szövetségesek titkos fegyvere a ma 97 éves angol Vera Lynn volt, akinek romantikus dalai, köztük a We’ll Meet Again, reményt adtak katonáknak és civileknek egyaránt. A náci seregeket Wagner zenéjével, a Walkűrök lovaglásával tüzelték harcra. Nem véletlenül választotta Francis Ford Coppola ezt a zenét az Apokalipszis, most című filmjében a helikopter-támadás hátteréül. Ma már a Walkűrök elválaszthatatlanok e képsoroktól. Friedman azonban arra is emlékszik, hogy az 1991-es első Öböl-háborúban az amerikai helikopterek ugyancsak Wagnerrel kezdték a bombázás előtti lélektani hadviselést.