Mint ismert: Varga már a novemberi időközi választáson is indult, s meg is szerezte a mandátumot a szocialista Fábry Béla, valamint a Fidesz által támogatott Madaras Ádám (korábbi öttusa-világbajnok) előtt. Csakhogy a kampánycsendsértések miatt a bíróság később teljes egészében megsemmisítette a polgármesteri és az egyéni önkormányzati képviselői eredményt is. Információink szerint maga Varga, valamint a Fótliget-lakópark üzemeltetéséért felelős nonprofit kft. is azt jelölte meg a választás tétjeként, hogy a lakóközösségnek lesz-e saját képviselője az önkormányzatban, vagy sem.
Sőt, az SZB már korábban - a lapunk birtokába került dokumentumok szerint - még decemberben döntött arról, hogy idén ősszel, a négyévenként esedékes önkormányzati választáson is jelöltetik Vargát a képviselői posztra. Az SZB decemberi ülésének jegyzőkönyve szerint "2014-ben, a megismételt időközi és az őszi rendes önkormányzati választásokon mindenképp újra indítanunk kell a jelöltünket a testületbe kerülés érdekében, a jövő évi költségtervben szerepeltetni kell az önkormányzati képviselet várható költségeit (választások, kommunikáció, szakmai segítség költségei)".
Az első hallásra is érthetetlen felvetésre reagálva egyes lakók még múlt decemberben jelezték a bizottságnak, hogy az SZB-nek nincs döntési joga ilyen kérdésekben és kijelentették azt is, hogy "a közös költség terhére az önkormányzati képviselőválasztással kapcsolatos költségeket nem lehet felhasználni". Kérték, hogy a közös költség felhasználására csak a működési költségekkel kapcsolatban tegyen javaslatot az SZB, a már megfogalmazottat pedig vessék el. Csakhogy a januári SZB ülésen már maga Varga Csongor - mint a testület tagja - javasolta, hogy "az önkormányzati választások előző ülésen megtárgyalt (összesen kb. 1,4-1,5 millió forintra tervezett) költségeit a várható önkormányzati juttatásokkal együtt (megválasztása esetén a képviselői tiszteletdíjból befolyó összeg számít egyelőre biztosnak, ez várhatóan 0,4-0,6 millió forint) szerepeltetni kellene a költségtervben, külön soron."
Másfél millió forintra tartott volna tehát igényt a független jelölt a lakók által befizetett közös költségből, cserébe egy, az SZB által alapított alapítvány javára - amely a lakópark felé lényegében nem tartozik elszámolással - felajánlotta önkormányzati képviselői keresetét. Ez a felvetés sem aratott osztatlan sikert, a lakók újabb levelet írtak az SZB-nek, illetve az üzemeltetésért felelős kft.-nek, melyben megismételték álláspontjukat: a közös költségből befolyó pénzt nem lehet kampánytevékenységre fordítani. "Ez szabálytalan és valószínűleg több okból is törvénytelen" - írták, kifejtve, hogy szabályosan a közös költségből csak üzemeltetési kiadások finanszírozhatóak, ráadásul ez megfosztja a lakókat a szabad választás jogától is, hiszen befolyásolni és kényszeríteni akarják őket választásukban, sőt, abban is, hogy mely politikai szereplőt támogassák anyagilag, ha egyáltalán szándékukban állna bármely jelöltet pénzelni. Kérték a lakópark jogi képviselőjének írásbeli állásfoglalását is, valamint az üzemeletető nonprofit kft. ügyvezetőjének írásos véleményét az ügyletről.
Nem kapták meg, ehelyett a lakópark következő SZB ülésén, február 14-én - a jegyzőkönyv tanúsága szerint - az kft. ügyvezetője azt állította, "a beadványban foglaltakkal szemben a finanszírozás teljesen törvényes és szabályos alapokon nyugszik". Állításuk szerint az SZMSZ egyik pontja felhatalmazást ad az SZB számára ahhoz, hogy "saját jogkörében eljárva" döntsön "a közgyűlések közötti időszakban felmerülő, a tulajdonosi közösséget érintő, de írásbeli szavazást nem igénylő témákban", félmillió forintos költségkereten belül bizonyos kiadásokról. Ezt követően a lakók kérésének elutasításáról döntött az SZB, valamint arról, hogy a 2014-es költségterv két változatban készüljön el, az egyikben szerepeljen a kampányköltség, a másikban ne. Erről később az ingatlantulajdonosok közgyűlése szavaz. Információink szerint ugyanakkor az SZB az előbb említett saját hatáskörre hivatkozva már döntött bizonyos kampányköltségek közös költségből való finanszírozásáról, melyről majd csak utólag kell tájékoztatnia a lakóközössége