Hihetetlen verseny dúl a nemzetközi légipiacon és hatalmas, tőkeerős cégek feszülnek egymásnak, s az emelkedő költségek miatt sem maradhat fenn egy kis cég - tette hozzá a vezérigazgató. Szerinte az a nemzeti légitársaság, amelyik elkötelezett egy ország iránt, hajlandó oda invesztálni, folyamatosan jelen lenni és fejleszteni. Ebben az értelemben a WizzAir de facto magyar nemzeti légitársaság, de ezen az alapon egyben Macedónia és Litvánia nemzeti légitársasága is - fűzte hozzá Váradi József.
A Malév két évvel ezelőtti csődje után az egyik vezető fideszes politikus a WizzAirt is felelőssé tette a nemzeti légitársaság bedőléséért mondván, a diszkont társaság jelentette fel a légitársaságot a tiltott állami támogatás miatt. Az utóbbi időszakban azonban egyes vélemények szerint a cég éppenséggel kormányzati hátszéllel repülheti a Malév egykori értékes útvonalait, Moszkvát, Tel-Avivot és Isztambult, valamint más célállomásokat. A társaság a kormányzati szélirányba, kelet felé is bővítette útvonalait, így például Bakuba. Váradi József közölte, eddig sem és ezután sem politizálnak. A mindenkori kormányzattal abban azonosak a céljaik, hogy Magyarország minél inkább elérhetővé váljon, hiszen ez is generálja az üzleti forgalmat, építi a kulturális kapcsolatokat. A Népszava kérdésére, hogy a korábbi kormánypárti bírálatok miatt "nem sértődtek e meg", a vezérigazgató úgy válaszolt, hogy a stratégiai célok elérése nem érzelmi kérdés. A Malév kérdésen túl vagyunk, ami megtörtént megtörtént, most már azt kell nézni, hogy építhetjük az ország infrastruktúráját - említette Váradi József. A WizzAir a mostani gépparkot és utaslétszámot 1700 munkatárssal látja el. A Malév 22 repülőgépes flottájához, a cégcsoport majd' 2600 munkatársat foglalkoztatott. Lapunk kérdésére a vezérigazgató elmondta, több egykori Malév pilóta repül WizzAir gépeken.
Az évtized végére 100 repülőgéppel repül a jelenleg 45 géppel üzemelő WizzAir és 30 millió utasra számítunk - jelentette be Váradi József azon a sajtótájékoztatón, ahol főszponzori szerződést írt alá a budapesti félmaraton támogatásáról. Addig is évente 8-10 új gép áll szolgálatba, de a 180 személyes Airbus A320-asok helyett a tervek szerint 2016-tól, vagy már jövőre a 220 személyes Aairbus A321-essel is repülnek majd.