A Netrisk adatai szerint a biztosítás átlagdíja hét százalékkal nőtt 2013-hoz képest, és elérte az évi 70 600 forintot. Tavaly év eleje óta a biztosítók 15 százalékos biztosítási adót fizetnek a casco-bevételeik után. A kötelező gépjármű-felelősség biztosítás (KGFB) is drágult korábban, szintén a kormányzat adóintézkedése miatt. Az is kétségtelen ugyanakkor, hogy a káresetek száma az elmúlt időszakban valamelyest csökkent.
A piaci verseny miatt az adó felét a társaságok nem hárítják át ügyfeleikre. Igaz, jelentősebb emelésre azért sincs lehetőségük, mivel a személygépkocsi-állomány folyamatos öregedése miatt egyre kevesebben kötnek teljeskörű cascót - mondja Sebestyén László vezérigazgató. A Magyar Gépjárműimportőrök (MGE) becslése szerint a hazai személygépkocsi állomány átlagéletkora már elérte a 13 évet.
A Netrisk tapasztalatai szerint a casco-piacon nem tapasztalható a kgfb-hez hasonló árverseny. A biztosítók inkább az időszakos akciókkal (például a kgfb-kampány során alkalmazott együttkötési kedvezmény), a célcsoportoknak kialakított új termékekkel (így az idősebb autókra kidolgozott olcsóbb ajánlatokkal), illetve különféle részbiztosításokkal (minicasco, lopás-, törés-, szélvédő- vagy kátyúbiztosítás) igyekeznek bővíteni ügyfélkörüket.
Kis odafigyeléssel azonban sokan még most is spórolhatnak az éves casco-díjon. Az év végén váltók számára kézenfekvő opció az együttkötési kedvezmény: a legutóbbi kötelezőkampányban, a kgfb-vel együtt megkötött casco-szerződések átlagdíja 51 200 forint volt, ami több mint 27 százalékkal marad el az aktuális évközi díjszinttől.
Az önrész mértékének változtatása szintén jelentős diszkonttényező lehet. A legkedvezőbb, 10 százalékos, minimum 50 ezer forintos önrészt kilenc százalékponttal kevesebben választják, mint egy évvel ezelőtt - ők immár éppen a felét teszik ki csupán az összes autósnak. Ennek az a magyarázata, hogy a 100 ezer forintos önrész rögtön mintegy 10 százalékos diszkontot jelent.