Eközben az újautó-eladásoknál az áttörés továbbra is várat magára, bár némi élénkülést kétségtelenül lehetett tapasztalni. Ugyanakkor az import egyre nagyobb mértékben befolyásolja a piacot. A behozott személygépkocsik a használtpiacnak 2011-ben csupán 7, 2012-ben már 11 százalékát tették ki, idén ez az arány már elérte a 15 százalékot is - erről számolt be a Piac és Profit autóblogja.
Az importált használt járművek közül a legnépszerűbbnek a Volkswagen, a BMW, az Opel, a Ford, az Audi és Mercedes bizonyult. (Az Audi és a Mercedes között 2013-ban helycsere történt.) A használt autók vásárlóit - figyelmeztetnek a szakemberek - gyakran a presztízsszempontok vezérlik, egy jól csengő márkanévért még a fiatalabb évjárat nyújtotta előnyöket is hajlandók feláldozni. Sajnos még a korszerű autóknál is gyakran előfordul, hogy az eladók visszatekerik az autó kilométeróráját. Ezért a szakemberek szerint ajánlatos gyanakodni a tényleges futásteljesítményre, ha egy 8-10 éves gépkocsit 100 ezer, vagy akár még kevesebb kilométerrel is kínálnak. Óvatosságra int az is, ha a gépkocsi papírjaiból kiderül, hogy azt a megelőző tulajdonos csak néhány hónappal korábban vette, és máris el akarja adni.
Bár manapság több használt autó kel el, mint új, azért szemmel láthatóan növekedésnek indult az új autók piaca is. A kereskedők szerint 2013-ban várhatóan 56 ezer körül alakulhat az újonnan forgalomba helyezett személyautók száma, ami 5-6 százalékkal haladja meg a tavalyit, habár még mindig kevés. Októberben az egy évvel ezelőttihez képest 26,7 százalékkal több új autót adtak el. Az év első tíz hónapjában 46 174 új személygépkocsit helyeztek forgalomba, 6,5 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) a DataHouse autópiaci adatszolgáltató adataira hivatkozva. Az év eleji jelentős visszaesés pozitív irányba fordult márciusban, és ez a folyamat folytatódott, így október végére a piac már 6,5 százalékos pluszban van. A trend azt mutatja, hogy az előre jelzett 10 százalékos éves növekedési ütem megvalósul - mutat rá az MGE.
Az egyesület szerint október kiugró eredménye továbbra is főleg a vállalati eladásoknak köszönhető, de egyes kedvező finanszírozási termékek megjelenése és a gazdasági kilátásokban a makrogazdasági folyamatok iránya nagyon kis mértékben, de megmozdítani látszik a magánpiacot is. Ugyanakkor az MGE továbbra is azt gondolja, hogy a szakma szolgáltatási színvonalának megmaradásához ez az értékesítési volumen nem elegendő.
A hazai autókereskedői hálózat fenntartható működéséhez átlagosan évi 85 ezer új személyautó és 15 ezer kishaszonjármű forgalomba helyezése lenne szükséges. A lakossági keresletet egyebek mellett visszafogta a nagyfokú bizonytalanság és bizalmatlanság, a kormányzat jogi és gazdasági bakugrásai, valamint a gyenge vásárlóerő miatt.
A lakossági vásárlások továbbra sem jellemzőek. A válság előtt az évente eladott új autók mintegy háromnegyedét magánszemélyek vásárolták meg, s a fennmaradó részt vették meg a cégek. Ma ez az arány fordított, s a céges piac jelentősen eltúlzott aránya is gondot okoz. A céges flottavásárlásokat is az kényszerítette ki, hogy az elöregedő, sokat futott és ezért egyre drágábban, gazdaságtalanul fenntartható gépkocsikat a vállalkozások kénytelenek lecserélni.