;

lemez;zongoraművész;Korcsolán Orsolya;Mali Emese;Solo Musica;Korngolgmark;Goldmark Károly;

- Világpremier lemezen

Januárban jelenik meg a Solo Musica gondozásában a Bécsben élő fiatal hegedűművész, Korcsolán Orsolya és nemzedéktársa, Mali Emese zongoraművész különleges felvétele. A Korngolgmark cím mögött Erich Korngold, Goldmark Károly és Rubin Goldmark rejtőzik.

"Májusban a bécsi Konzerthaus vadonatúj stúdiójában inspiráló körülmények között vettük fel az anyagot. A Keszthelyen született Goldmark Károlytól egy korai művet választottunk, az op. 11-es első szvitet és mellé az op. 51-es Románcot. Az osztrák-magyar származású, de Amerikában filmzeneszerzőként befutott Erich Korngoldnál olyan darabot kerestünk, amely nem az amerikai stílust mutatja. Így esett a választásunk a Sok hűhó semmiért Shakespeare dráma 1918-18-ben komponált kísérőzenéjére" - mondta el Mali Emese.

A ritkán hallható, érdekes művek mellé egy felfedezésszámba menő világpremier került. Amikor Korcsolán Orsolya Solti György ajánlására a New York-i Juilliard Schoolban folytatta a tanulmányait, a könyvtárban böngészve bukkant Rubin Goldmark nevére. Goldmark Károly unokaöccse már a New York-ban született, 1872-ben. Négy, egymáshoz kapcsolódó darab közül választott a hegedűművész egyet a CD-re. A rövid kompozíciók valószínűleg kiadatlanok, mert még sosem készült belőlük felvétel. Elképzelhető, hogy később a másik hármat is lemezre veszik.

Sajnos kevesen ismerik Európában Rubin Goldmarkot - mutatott rá Mali Emese. A zeneszerzői stílusa tipikusan amerikai hangvételű, dzsesszes tónusokkal, annak ellenére, hogy New York-i tanulmányai után Bécsben is képezte magát. Írt Requiemet Abraham Lincoln és a gettysburgi ütközet emlékére. Zeneszerzői munkássága mellett rendkívül elismert pedagógus volt, Aaron Copland és George Gershwin mestere.

Mielőtt valaki félreértené a címet: ez esetben nem a hazai politikai életről esik majd szó, hanem az animációs film műfajáról. (Amit már nem is lehet rajzfilmnek nevezni, mert az eredetileg rajzolt figurák és hátterek olyan háromdimenziós formában jelennek meg, mintha bábfigurákat látnánk díszletben.)