A frakcióvezető korábban hat kérdést tett fel Tarlós Istvánnak, ezek egyebek mellett Budapest közlekedését, a Budapesti Közlekedési Központ Futár projektjét, a villamos- és trolibuszbeszerzését, valamint a közbiztonságot érintették. Ezekkel kapcsolatban Horváth Csaba elmondta: botrányossá vált a közlekedésszervezés, állandóak a dugók a fővárosban, a 96 villamos és 93 trolibusz beszerzését nem sikerült lezárni, a Közbeszerzési Döntőbizottság pedig milliós bírságokat szabott ki. A felsorolást folytatva elmondta: kisebb a tűzoltóság, kikapcsolják a térfigyelő kamerarendszert, leállították a díjhátralékosok támogatási rendszerét, így az már senkinek nem segít. Emellett a szakma javaslatát elutasítva kinevezték a Fideszhez köthető Nemcsák Károlyt és a Jobbik-szimpatizáns Dörner Györgyöt egy-egy színház élére, ami miatt ezekben az intézményekben drasztikusan csökkent a nézőszám. Szaniszló Sándor szocialista fővárosi képviselő ezekhez hozzáfűzte: több mint hatvan napja nem kapnak választ arra, hogy kik a felelősök a Cséry-telepen bekövetkezett környezetszennyezésért, nem tudni, hogy mekkora az anyagi kár, és kik üzérkedtek a szennyezett iszap lerakásával.
Eközben a Magyar Nemzet arról írt: elutasította a fővárosi önkormányzat panaszát a Bálna-ügyben a Legfőbb Ügyészség. Mint ismert, Budapest vezetése 2011-ben hűtlen kezelés miatt indított büntetőeljárást a korábban CET néven ismert beruházással kapcsolatban, amelyet később bizonyítottság hiányában megszüntettek. A lap szerint Tarlósék még élhetnek a pótmagánvád lehetőségével.