A tendert még nyáron írta ki a BKK, amelyre többen pályáztak. A legolcsóbb ajánlatot a Ganz Skoda adta, de a BKK mégsem őt hozta ki nyertesnek. A Vitézy Dávid által vezetett cég a döntését műszaki hibákra alapozta és a Skodát emiatt ki is zárták a versenyből. Helyettük a spanyol CAF-et nevezték meg győztesként Vitézyék. A Skoda fellebbezett a döntés ellen, és a Közbeszerzési Döntőbizottság megalapozatlannak találta a a BKK érvelését. A közbeszerzési szabályok többszöri megsértése miatt 1 millió forintra büntették a BKK-t, és új nyertes megnevezésére kötelezték őket.
A határozat közzétélének napján azonban a BKK új érveléssel állt elő: nevezetesen azzal, hogy a Skoda offshore cég. Ez a vád azért is furcsa, mert néhány éve a Budapesti Közlekedési Vállalat rendelt a Skodától trolibuszokat, Miskolcra mostanában szállítják le a villamosokat. Mellesleg a német állami vasút is a Skoda prágai központjától vásárolt szerelvényeket. A Skoda hitelrontás címén beperelte a BKK-t, egyelőre várják a döntést. Ám úgy tűnik, a közlekedési központ nem adta fel, hogy az általa - nem tudni miért - favorizált, drágább céget hirdesse ki nyertesnek.
Ha ez megtörténik, az olcsóbb ajánlatot adó társaságok biztosan fellebbeznek, így az unió által szabott határidőre nem tudnak nyertest hirdetni. De az a veszély is fenn áll, hogy ha a vesztes cégek mégis belenyugszanak az ítéletbe, az unió maga mondja fel a szerződést arra hivatkozva, hogy a BKK megsértette az uniós közbeszerzési eljárást.