Hernádi esetleges távozása miatt nem igazán aggódnak a megkérdezettek, ezt nem tartják jelentős kockázati faktornak a Mol-nál. Az irányítási jogok esetleges elveszítését viszont annál inkább - sőt, az arány itt nőtt a korábbi felméréshez képest, egy ilyen forgatókönyv tehát komolyabb csalódottságot válthatna ki. Ebben az esetben egyébként kivétel nélkül az INA eladásával számolnak a szakemberek.
A Financial Times külön cikkben foglalkozik a Mol és az INA kérdésével. A lap a Concorde elemzőjének véleményét is idézi, miszerint Orbán Viktor pontosan tudja, a horvátoknak nincs pénzük az INA részvények visszavásárlására, elég csak Horvátország makromutatóit megnézni, a horvát gazdaság 2009 óta recesszióban van. A Concorde szakértője, Vágó Attila szerint sem a Mol, sem a magyar állam nem akarja az INA-részesedés eladását. A lap tudósítója, Kester Eddy ugyanakkor békülékeny gesztusként értékelte, hogy a kormány felajánlotta eladási szándékát a horvát államnak.
Vágó Attila szerint a Mol részéről ésszerűtlen volna feladni az INA feletti irányítást, ugyanis jelentős prémiumot fizetett a cégért, abban bízva, hogy a kitermelés és a konszolidált operatív eredmény jelentősen emelkedik majd. Az elemző szerint ezidáig azonban nem sikerült maradéktalanul kiaknázni az együttműködés előnyöeit. Vágó Attila kiemelte, hogy amióta a Mol és a horvátok között folynak a viták, az INA árfolyama mintegy 40 százalékot emelkedett, míg a Mol részvényei több mint 30 százalékot zuhantak. Az INA jelenlegi piaci kapitalizációja 6,8 milliárd dollár, a szakértő azonban úgy véli az INA valós értéke valahol 4,6 milliárd dollár körül lehet. Ezek alapján a Mol részesedésének értékére mintegy 2,3 milliárd dollár adódik, ami részvényenként 4 700 forintot jelent.