Az év legnagyobb háborúellenes gyűléseként hirdetik Facebookon a digitális polgári körök december 20-i szegedi rendezvényét, ahol a miniszterelnökkel tart Lázárinfót Lázár János, és Áder János volt köztársasági elnök mond beszédet – írja a Telex Orbán Viktor idei háborúellenes roadshowjáról, amire a jelek szerint mindeddig nem volt elég jelentkező, és intenzív reklámozással sem sikerült még megtölteni a 8 ezer fős szegedi Pick Arénát.
A Meta Ad Library adatai szerint – olvasható a cikkben – december 3. és december 11. között több mint 40 fizetett hirdetéssel toboroztak résztvevőket a Fidesz szegedi kampányrendezvényére a Digitális Polgári Kör Facebook-oldalán. A hirdetéseket nem a párt, hanem a DPK mögött álló cég, a Digitális Demokráciafejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft. fizette.
Videó a DPK-gyűlésről: Szörnyű a Tisza adócsomagja! – Hányszor olvasta? – Egyszer semA Telex arra is felhívta a figyelmet, hogy a Meta betiltotta a politikai hirdetéseket az Európai Unióban, és október 6-a óta elvileg nem lehetne társadalmi, választási és politikai témájú hirdetéseket közzétenni. Valahogyan a DPK fizetett posztjai mégis átmentek a szűrőn, és összességében több százezer emberhez jutottak el. A hirdetések egy részét az ország egész területére célozták, de van olyan, amit Szeged mellett Aradra és Temesvárra is. Hozzátették, Orbán Viktor csütörtöki Facebook-posztja szerint még mindig várják a jelentkezőket a jövő szombati eseményre ellentétben a korábbiakkal, amelyek reklámozásának nincs fellelhető nyoma.
A külügy szerint teljesen rendben van, hogy Csiszár Jenő kérdezte Orbán Viktort a Fidesz kecskeméti rendezvényén, a törvény szerint nem annyiraOrbán Viktor 2030-ra európai-orosz háborút vizionált a digitális polgári körök kecskeméti gyűlésén
