A reklámok befogadásakor a vonatkozó hazai jogi szabályozásokat, a hazai filmbesorolási rendszer követelményeit és a saját, valamint a Cinema City etikai elveit veszik figyelembe – válaszolta az izraeli tulajdonban lévő mozihálózat a hvg.hu megkeresésére azután, hogy vasárnap Tompos Márton momentumos országgyűlési képviselő felháborodottan posztolta a Facebook-oldalán, hogy kormánypropagandát játszottak be egy gyerekfilm, a Zootropolis 2 előtt a Campona moziban.
„Abszolút semmilyen morális vagy erkölcsi határ nincs, amelyet a Fidesz ne lépne át, ha a kampányról van szó” – írta az ellenzéki politikus. A kampányról most a hálózat működtetője szerint a kifogásolt reklám egy egyhetes kampány része, amely minden Cinema City mozit érint, de a propagandaklipet csak a Zootropolis 2 előtt játsszák. Hozzátették, a félperces „tájékoztató jellegű reklámfilm nem tartalmaz olyan elemeket”, amelyek az előírások, követelmények, etikai elvek bármelyikét is megsérthetik.
Tompos Márton: Kormánypropagandát játszottak be egy gyerekfilm előtt a moziban„A Cinema City korábbi gyakorlatának megfelelően a továbbiakban is tartózkodik konkrét pártpolitikai hirdetések vagy az olyan üzenetek megjelenítésétől, amelyek célja a nemi, vallási, nemzetiségi csoportok vagy egyének elleni hangulatkeltés, továbbá veszélyeztetik a kiskorúak szellemi és érzelmi fejlődését” – fűzték hozzá a válaszukhoz. Kitértek arra is, hogy a médiafelületeiket értékesítő New Age Advertising nem a Miniszterelnöki Kabinetirodával áll megrendelői kapcsolatban, hanem a kormányzati hirdetéseket és plakátokat gyártó reklámcéggel, a Balásy Gyuláról ismert New Land Médiával.
Mesének álcázott propagandát csúsztatott át a NER a Facebook szűrőjénOrszágszerte tüntetett az aHang a kormánypropaganda ellen
