Budapest;Vitézy Dávid;Fővárosi Közgyűlés;buszbeszerzés;Podmaniczky Mozgalom;

Korábbi felvétel

Vitézy Dávid most inkább dízelbuszokat venne a zöldebb, jóval drágább elektromos járműveknél

A fővárosi képviselő szerint ugyanis Budapest skizofrén, egyszerre küzd csődhelyzettel és költi a pénzt két kézzel. A hétfői rendkívüli ülésre a Podmaniczky-frakció elmegy, de elhatárolódnak Karácsony Gergely Budapest Pride 2-nek nevezett vonulásától a Karmelita kolostorhoz.

„Hétfő délután a Fővárosi Közgyűlés a rendkívüli csődhelyzettel foglalkozik, miközben reggel forgalomba álltak a 105-ösön és a 210-esen Budapest első új BYD elektromos buszai” – emelte ki a nap kettősségét bemutató posztjában Vitézy Dávid. A Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője kiemelte, hogy ugyanezeken a vonalakon múlt héten indultak el az Arriva üzemeltetésében a vadonatúj MAN dízelbuszok is, és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) adatai alapján, megállapította, hogy az elektromos technológia zöldebb, de még mindig mintegy 50 százalékkal drágább a dízelnél, még akkor is, ha a magasabb vételárat az olcsóbb energiafelhasználás némileg ellensúlyozza.

„A szóló buszoknál az 50 elektromos jármű kilométerenkénti díja 1600 forint. Egy busz éves futása 96 millió forint, így a teljes flotta költsége évente 4,8 milliárd forint. A vadonatúj szóló MAN Euro6 dízelbuszok kilométerdíja 1013 forint; egy ekkora flotta éves költsége hárommilliárd forint. A csuklós buszoknál a 20 elektromos jármű kilométerdíja 1839 forint, ami buszonként 110,3 milliós éves költséget jelent, a teljes flotta így 2,2 milliárd forintba kerül évente. A szintén új, csuklós MAN Euro6 dízelbuszok aktuális kilométerdíja 1220 forint, így egy azonos méretű dízelflottára 1,46 milliárd forint jut évente” – olvasható a fővárosi politikus összehasonlításában, összegezve: a 70 elektromos busz 2,54 milliárd forinttal kerül többe, mintha ugyanezt vadonatúj dízelbuszok végeznék, 12 éves szerződésekről lévén szó ez 30,5 milliárd forint többletkiadás.

„Budapest szó szerint skizofréniában él: egyszerre küzd csődhelyzettel és költi a pénzt két kézzel, mintha lenne tartaléka. Miközben vidéki városok az elektromos buszaikat a kormány támogatásával szerzik be, Budapest erre nem kapott, saját forrásból finanszírozza. A BKV nem vehet buszokat, hitelt sem kaphat, a szolgáltatási modell teszi ezt lehetővé – akár ilyen drága, de környezetbarát formában is Úgyhogy épp ma valóban szimbolikus lesz egy régi buszokkal teli BKV-garázsban a főváros fizetésképtelenségéről tartani a Fővárosi Közgyűlés rendkívüli ülését” – írta Vitézy Dávid, aki a DK-nak is odaszúrt egyet, mondván, Dobrev Klára pártja a korábban egyöntetűen támogatott olimpiai pályázat előkészületeinek leállítását javasolja.

A délutáni tanácskozásra ugyan egy másik bejegyzés szerint elmegy a Podmaniczky-frakció, de ócska és káros politikai színháznak tartják a benyújtott javaslatokat a városvezetés és a kormány részéről egyaránt. Leszögezték, hogy Karácsony Gergely „ízléstelen” Budapest Pride 2 vonulásán ők sem vesznek részt, mert az szerintük legkevésbé sem Budapestről szól, csak a főpolgármester személyes túléléséről. Továbbá szerintük Karácsony Gergely mindenhogy segíteni próbál a kormánynak nekik a Tisza Pártot behúzni a csőbe, miközben a budapestieket hergeli a teljesen hamis keménykedéssel az utcán.

A szándékai szerint kormányváltásra készülő ellenzéki párt felszólítja Karácsony Gergelyt, hogy vonja vissza az előterjesztését, ne engedjen az állampárti zsarolásnak, amivel a hatalom végleg felszámolná az önkormányzatiságot.