„Hétfő délután a Fővárosi Közgyűlés a rendkívüli csődhelyzettel foglalkozik, miközben reggel forgalomba álltak a 105-ösön és a 210-esen Budapest első új BYD elektromos buszai” – emelte ki a nap kettősségét bemutató posztjában Vitézy Dávid. A Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője kiemelte, hogy ugyanezeken a vonalakon múlt héten indultak el az Arriva üzemeltetésében a vadonatúj MAN dízelbuszok is, és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) adatai alapján, megállapította, hogy az elektromos technológia zöldebb, de még mindig mintegy 50 százalékkal drágább a dízelnél, még akkor is, ha a magasabb vételárat az olcsóbb energiafelhasználás némileg ellensúlyozza.
„A szóló buszoknál az 50 elektromos jármű kilométerenkénti díja 1600 forint. Egy busz éves futása 96 millió forint, így a teljes flotta költsége évente 4,8 milliárd forint. A vadonatúj szóló MAN Euro6 dízelbuszok kilométerdíja 1013 forint; egy ekkora flotta éves költsége hárommilliárd forint. A csuklós buszoknál a 20 elektromos jármű kilométerdíja 1839 forint, ami buszonként 110,3 milliós éves költséget jelent, a teljes flotta így 2,2 milliárd forintba kerül évente. A szintén új, csuklós MAN Euro6 dízelbuszok aktuális kilométerdíja 1220 forint, így egy azonos méretű dízelflottára 1,46 milliárd forint jut évente” – olvasható a fővárosi politikus összehasonlításában, összegezve: a 70 elektromos busz 2,54 milliárd forinttal kerül többe, mintha ugyanezt vadonatúj dízelbuszok végeznék, 12 éves szerződésekről lévén szó ez 30,5 milliárd forint többletkiadás.
„Budapest szó szerint skizofréniában él: egyszerre küzd csődhelyzettel és költi a pénzt két kézzel, mintha lenne tartaléka. Miközben vidéki városok az elektromos buszaikat a kormány támogatásával szerzik be, Budapest erre nem kapott, saját forrásból finanszírozza. A BKV nem vehet buszokat, hitelt sem kaphat, a szolgáltatási modell teszi ezt lehetővé – akár ilyen drága, de környezetbarát formában is Úgyhogy épp ma valóban szimbolikus lesz egy régi buszokkal teli BKV-garázsban a főváros fizetésképtelenségéről tartani a Fővárosi Közgyűlés rendkívüli ülését” – írta Vitézy Dávid, aki a DK-nak is odaszúrt egyet, mondván, Dobrev Klára pártja a korábban egyöntetűen támogatott olimpiai pályázat előkészületeinek leállítását javasolja.
A Tisza Párt nem megy el a Fővárosi Közgyűlés rendkívüli ülésére, az Orbán-kormány és a budapesti vezetés színjátékának tartja az egészetA délutáni tanácskozásra ugyan egy másik bejegyzés szerint elmegy a Podmaniczky-frakció, de ócska és káros politikai színháznak tartják a benyújtott javaslatokat a városvezetés és a kormány részéről egyaránt. Leszögezték, hogy Karácsony Gergely „ízléstelen” Budapest Pride 2 vonulásán ők sem vesznek részt, mert az szerintük legkevésbé sem Budapestről szól, csak a főpolgármester személyes túléléséről. Továbbá szerintük Karácsony Gergely mindenhogy segíteni próbál a kormánynak nekik a Tisza Pártot behúzni a csőbe, miközben a budapestieket hergeli a teljesen hamis keménykedéssel az utcán.
Szentkirályi Alexandra a kelenföldi buszgarázsban kimondaná, hogy Budapest fizetésképtelenKarácsony Gergely összehívta a Fővárosi Közgyűlés rendkívüli ülését a kelenföldi buszgarázsba, utána menet élén vonul a Karmelita kolostor eléRendeletet hozott az Orbán-kormány, hogy Budapest nem maradhat működésképtelen, Karácsony Gergely szerint folytatódik az abszurd dráma
