Tartatatlan az Üllői úton kialakult helyzet: a torlódások állandósultak, a buszok gyakran 15–20 percet is vesztegelnek, a reptéri 100E expressz csúcsidőben megbízhatatlanná vált, és még a hamarosan induló, Kálvin térig meghosszabbított 223E járat menetrendje is veszélybe került. Ezt a lefelé tartó spirált most kell megállítani, hiszen ha a közösségi közlekedés szolgáltatási minősége romlik, akkor még többen választják az autót, és a helyzet csak egyre rosszabb lesz itt – fogalmazott keddi Facebook-bejegyzésében Vitézy Dávid. Az általa vezetett közlekedési és városfejlesztési bizottság nagy többséggel támogatta javaslatát a jelenlegi rendszer felülvizsgálatára.
A volt főpolgármester-jelölt, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője nem tagadja, az Üllői úti úgynevezett zöld polleres, azaz karókkal elkülönített kerékpársávok kialakítása óta kritizálja ezt a megoldást, amit a tavalyi főpolgármester-választáson újrázott Karácsony Gergely szorgalmazott. – Az Üllői út szűk keresztmetszetein a torlódás gyakorlatilag megbénítja a felszíni közösségi közlekedést és amúgy a taxikat is. Miközben a kerékpáros fejlesztések fontosak, de a kapacitáshoz képest túlméretezett biciklisávok nem okozhatnak olyan mértékű többletidőt a buszoknak, ami végül több autót szólít vissza az utakra – hangsúlyozta a fővárosi politikus.
Vitézy Dávid szerint a cél az Üllői út közlekedésének teljes szakmai felülvizsgálata, egyben olyan forgalmi rend kialakítása, amely egyszerre támogatja a fenntartható közlekedési módokat, megőrzi a biztonságos kerékpársávokat, de közben valódi, érdemi előnyt ad a buszoknak. A Fővárosi Közgyűlés szerdán dönthet hogy erre felkérjék a BKK-t, hogy az érintett civil szervezetek bevonásával dolgozza ki az új forgalmi modellt.
Karácsony Gergely: Először az Orbán-kormány épített elkerített biciklisávot az Üllői útonSzópárbajba keveredett egymással a mentőszolgálat és a főváros a biciklisávokrólBudapesti bringsztráda egyelőre nem lesz, de metrófelújítás után a Váci úton és az Üllői úton a buszsávok átalakulnak biciklisávokká
