Elismerte az Itaka Magyarország, hogy az UniTravel őt okolja a csődjéért – írja a 24.hu.
Mint korábban mi is hírt adtunk róla, csődöt jelentett egy negyven éve működő magyarországi utazási iroda, az UniTravel, amely az agresszív új konkurens áldozatának tartja magát. Bár az UniTravel nem nevezte meg konkrétan, melyik cégre gondolt, könnyen lehetett azonosítani az érintett szereplőt.
Az Itaka Magyarország ügyvezető igazgatója a portál megkeresésére azt írta, szomorúan értesültek a történtekről. Az UniTravel a közleményében arra utalt, hogy egy külföldi versenytárs is hozzájárulhatott a csődjükhöz. Bár konkrét céget nem neveztek meg, értjük, hogy ez az utalás valószínűleg az Itakára vonatkozott. Ezt a felvetést meglepetéssel és csalódottsággal fogadtuk – fogalmazott Vytautas Kaikaris. Szólt arról is, hogy csalódottsággal és meglepetéssel vette tudomásul az UniTravel közleményében szereplő utalást.
Csődbe vitte a konkurencia akciódömpingje az Unitravelt, eljárást indított a kormányhivatalAz ügyvezető igazgató hangsúlyozta, hogy az Itaka Magyarország üzleti modellje a hosszú távú beszállítói kapcsolatokra, a megfontolt kapacitástervezésre és a hatékony működésre alapoz, nem pedig „végtelen pénzügyi háttérre” vagy árcsökkentésre. Kiemelte, hogy az Itaka Lengyelország piacvezető utazásszervezőjeként, illetve Közép-Európa egyik jelentős szereplőjeként működik, és magyarországi terjeszkedése tudatos stratégiai lépés volt. A vállalat új úti célokat, bővülő szálláslehetőségeket vezetett be, illetve különböző kapacitásokkal, szezonális ajánlatokkal és utazási időtartamokkal is kísérletezett annak érdekében, hogy innovatív megoldásokat és sajátos piaci pozíciót teremtsen. Megfogalmazása szerint egy vállalkozás sikerét vagy kudarcát számos tényező – piaci folyamatok, fogyasztói igények, befektetési döntések és belső irányítási szempontok – befolyásolják, ezért a pénzügyi gondokért a konkurenciát hibáztatni túlzottan leegyszerűsítő értelmezése a mai, éles versenyű turisztikai piacnak.
Kiemelte továbbá, hogy büszkék arra, hogy aktívan részt vehetnek a magyar turizmusban, és a charteres utazások vezető szervezői között szerepelhetnek. Felhívta a figyelmet arra is, hogy a tíz legnagyobb ilyen vállalkozásból csupán néhány magyar tulajdonú, ami jól jelzi az ágazat növekvő nemzetközi jellegét. Kaikaris nyomatékosította, az Itakánál továbbra is kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy megbízható, magas színvonalú nyaralási lehetőségeket kínáljanak a magyar utazóknak. A cég célja nem a piac uralása, hanem a hosszú távú partnerség kialakítása mind az utasokkal, mind az utazási irodákkal, mind a beszállítókkal – tette hozzá.