MSZP;elismerés;Szerencsejáték Zrt.;

Bánhegyi Zsófia a nemzetközi elismerés átvételekor

Nemzetközi elismerést kapott a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója, akinek az irányítása alatt rengeteg közpénzt oszthattak szét NER-közeli személyek és szervezetek között

Az MSZP szerint Bánhegyi Zsófia döntései nem a közérdeket, hanem a NER-klientúra javadalmazását szolgálták. 

Megdöbbenéssel fogadta a Magyar Szocialista Párt (MSZP), hogy egy nemzetközi szakmai szervezet, az európai marketingszövetségeket tömörítő European Marketing Confederation „Az év európai marketingszakembere” címmel tüntette ki Bánhegyi Zsófiát, aki az elmúlt években a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatójaként nem a társadalmi felelősségvállalást, hanem a NER hatalmi elitjének hóbortjait és politikai érdekeit szolgálta ki – olvasható az ellenzéki párt lapunkhoz is eljuttatott közleményében.

Az MSZP emlékeztet, másfél év pereskedés után a Fővárosi Ítélőtábla jogerős ítéletével sikerült elérniük, hogy az állami lottótársaság nyilvánosságra hozza, mely szervezetek kaptak támogatást milyen céllal és formában, és mekkora összegeket juttattak el hozzájuk a cégcsoporton keresztül. Az adatok szerint az elmúlt tíz évben a Szerencsejáték Service Kft. több mint 22 milliárd forintot osztott szét különféle kedvezményezettek között. Ennek jelentős része olyan személyekhez és körökhöz került, akik a Fidesz vezetéséhez köthetők: számottevő támogatás jutott Orbán Ráhel, Tiborcz István környezetének, Szíjjártó Péter sógorának, Deutsch Tamás testvérének, továbbá Kubatov Gábornak, Bayer Zsoltnak és Lezsák Sándornak is.

Az MSZP szerint Bánhegyi Zsófiának adott szakmai elismerés valójában nem más, mint közpénzből finanszírozott hűségdíj. Véleményük szerint Bánhegyi Zsófia nem a Szerencsejáték Zrt. társadalmi küldetését képviselte, hanem olyan látszatkampányokat irányított, amelyek nem a közérdeket, hanem a hatalmi arculat építését szolgálták. Kiemelték: miközben valós társadalmi célokra – például civil szervezetek, egyesületek vagy kórházak támogatására – csupán néhány százezer forint jutott, hatalmas összegeket költöttek kamionversenyekre, repülős programokra, vagy például egy Mongóliában készült dokumentumfilmre.

A párt kérdéseket tett fel a díjat odaítélő testülethez és a Magyar Marketing Szövetséghez: valóban példaként kívánják állítani azt a gyakorlatot, amikor egy állami tulajdonú vállalat közpénzt nem társadalmi célokra, hanem a politikai elit szórakoztatására és érdekeinek kiszolgálására fordít? Tényleg úgy vélik, hogy ez nemzetközi elismerésre méltó? Ha a díj ezt hivatott képviselni, akkor az nem szakmai teljesítményt, hanem a rendszerhez való lojalitást jutalmazza – vélekedik az MSZP, hozzátéve, ez nemcsak itthon, de külföldön is rontja a marketinges szakma hitelességét. A párt ezért felszólította a European Marketing Confederation-t és a Magyar Marketing Szövetséget, hogy vonják vissza Bánhegyi Zsófia díját.

A European Marketer of the Year 2025 díjat szombaton adták át Dublinban. A 11 országból érkezett zsűritagok mindegyikénél első helyen végeztem a pontozásnál, amire eddig még nem volt példa” – büszkélkedett a Facebook-oldalán Bánhegyi Zsófia.

A Fidesz-frakció szóvivője elárulja, mit miért tesz a nagyobbik kormánypárt.