tiltakozás;Magyar Reklámszövetség;átláthatósági törvény;

Tüntetés a "közéleti átláthatóságról" szóló törvényjavaslat elfogadása ellen május 18-án

A Reklámszövetség azt kéri, hogy a parlament jelenlegi formájában ne szavazza meg az átláthatósági törvényt

Szakmai véleményét parlamenti képviselőknek és kormányzati tisztségviselőknek is eljuttatta.

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei „A közélet átláthatóságáról” szóló törvénytervezet felülvizsgálatára kérik a törvényalkotókat.

Az erről szóló, szerdai közleményében a Reklámszövetség kiemeli, eljuttatta szakmai véleményét a releváns parlamenti képviselőknek és kormányzati tisztségviselőknek a múlt héten benyújtott javaslattal kapcsolatban.

Az állásfoglalás – összhangban a Reklámszövetség céljaival és küldetésével – a törvényjavaslat reklám-, média- és kommunikációs iparágban várható súlyosan negatív, káros gazdasági következményeire hívja fel a döntéshozók figyelmét, melyek leglényegesebb pontjai a következők:

  • a reklám- és médiaipari beruházások, fejlesztések elmaradása,

  • a kommunikációs iparág gyengülése, mely gazdasági teljesítménycsökkenést eredményez,

  • a vállalatok társadalmi szerepvállalását is elbizonytalaníthatja,

  • az egyenlő piaci versenyfeltételek is torzulhatnak,

  • a hazai média piaci súlya és szerepe drasztikusan csökkenhet,

  •  a kommunikációs iparág jelentős munkáltatói ereje is apadhat.

A Magyar Reklámszövetség és társszakmai szervezetei azt kérik, hogy a döntéshozók mindezek figyelembevételével hozzanak felelős döntést, tehát a törvényjavaslatot a jelenlegi formájában ne szavazza meg a Parlament.

A szakmai állásfoglalást aláírta:

  • Magyar Reklámszövetség,

  • MRSZ OOH (Közterület) Szövetség,

  • Interactive Advertising Bureau Hungary,

  • Magyar Lapkiadók Egyesülete,

  • Magyar Public Relations Szövetség,

  • Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége.

Állítólag egy megfelelő oktatásban nem részesült dolgozóra bízták a levél kiküldését.