képgaléria;Cannes-i Filmfesztivál;

Az ikonikus Arany Pálma, a Cannes-i filmfesztivál jelképe

Filmünnep a francia Riviérán

Bár magyar nagyjátékfilm nélkül startolt el kedden a 78. Cannes-i Filmfesztivál, a világ legjobb rövidfilmjeit versenyeztető szekcióba beválogatták Kenyeres Bálint Sundance- és Európa-filmdíjas rendező No. 3 (The Spectacle) című rövidfilmjét.

Az Arany Pálmáért induló mű egy roma fiúról szól, aki egyedülálló képessége miatt egy tévéműsor révén hirtelen a reflektorfénybe kerül, ez pedig nem biztos, hogy áldás, különösen, ha a mai magyar közéletre gondolunk – írja lapunk filmkritikusa, Csákvári Géza, aki a helyszínről tudósítja a Népszavát.

Mi egy kis képgalériával hozunk ízelítőt a croisette-i hangulatról, a francia Riviéra-életérzésből, csodás sztárokkal.

Az elmúlt években egy markáns trend figyelhető meg a filmiparban: a bűnözők, sorozatgyilkosok és más, deviáns viselkedést tanúsító személyek életének és motivációinak mélyreható feltárása. Ezen feltárások érdekfeszítők, és sok nézőt szegeznek a képernyők elé, hiszen sokunkban felmerül a kérdés, hogy lehetett képes valaki arra a bűntettre vagy erőszakra, ami egy ép elmének felfoghatatlan. Mert azt szögezzük le, hogy egészséges gondolatokkal és értékrenddel bíró ember nem gyilkol, rabol és kínoz megoldásképpen. Miért kell felmentést keresni egy sorozatgyilkosnak, és ez hogyan hat a mindennap­jainkra? – teszi fel a kérdést pszichológus-újságíró szerzőnk.