Vizsgáljuk, mely termékre terjeszthetjük ki az árréscsökkentést az élelmiszereken kívül! - jelentette be Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a Facebookon.
Az erről szóló videóban a a tárcavezető arról beszél, volt arról szó, hogy az árrésstopról szóló rendelkezést az élelmiszereken túl kiterjeszthetik a háztartási és piperecikkekre is, mondván, ezek a termékek is jelentősen befolyásolják az inflációt
Olyan, mindennapokban felhasznált termékekről van szó, mint a mosószerek, mosogatószerek, tusfürdők, babaápolási termékek, pelenkák. Nagy Márton egyes esetekben ugyanis bő 30 százalékos árrést feltételez. Mint mondta, az élelmiszerekhez képest nemcsak a termékkört, hanem az érintett boltok körét is, közéjük tartozhat a DM, a Rossmann, a Müller és minden más olyan bolt és lánc, amely alapvető háztartási cikkeket árul vagy csak azt árul.
Nagy Márton még a 2026-os költségvetésről szóló április 17-i kormányinfón dobta be először az ötletet a háztartási és piperecikkekre kiterjesztett árrésstopról. – Lehet, hogy elsőre nevetségesnek hangzik, de sajnos azt látjuk, hogy ezeknél a termékeknél rendkívül magas árrések tapasztalhatók. Ráadásul jelentős részük importáru, így az árletörés ezekre a 30 feletti árrésekre teljes mértékben indokolható – jelentette ki akkor.
Az Orbán-kormány nyilvánvalóan a 2026-os parlamenti választásra hangol az olcsóbá tett áruk ígéretével. Ami az élelmiszerekre vonatkozó árrésstopot illeti, a kabinet számításai szerint az érintett 872 termék ára átlagosan 18,8 százalékkal csökkent.