Várkonyi Andrea;újságírók listázása;WhiteDog Media;HUN-REN Magyar Kutatási Hálózat;

Korábbi felvétel

Pozitív-negatív hozzáállás szerint listázta az újságírókat Várkonyi Andrea cége

Baráti áron végezték el a feladatot a HUN-REN Magyar Kutatási Hálózat részére.

A HUN-REN Magyar Kutatási Hálózat vezetése a HUN-REN megújulásával kapcsolatos kommunikációs feladatokkal bízta meg Mészáros Lőrinc feleségének, Várkonyi Andreának cégét, amely egyebek közt egy sajtólista elkészítését tartalmazta. Ebben Várkonyi cége az újságírókat „pozitív és negatív hozzáállás szerint” is kategorizálta - írta meg az Átlátszó.

A lap megkérdezte a HUN-REN Központot, hogy mégis mi szükség van így listázni a médiamunkásokat. Azt a választ kapták:

„A pozitív és negatív attitűddel azt jelöljük, hogy melyik médiumok esetében sikerült célba juttatni az üzeneteket és melyik médiumok esetében van további teendő.”

Mindenesetre az Átlátszó azért még boncolgatta egy kicsit a dolgot, például közérdekű adatigénylést nyújtottak be a HUN-REN Magyar Kutatási Hálózathoz, hogy megtudják, 2023 novembere óta mely cégekkel kötöttek szerződést kommunikációs és marketing feladatok ellátására. Erre azért volt szükség, mert a HUN-REN honlapján nincs frissített lista a megkötött szerződésekről a 2024-es és 2025-ös évre. A válaszul kapott adatokból derült ki, hogy Várkonyi Andrea cégével, a Whitedog Media Kft.-vel nettó 5,1 millió forintért állapodtak meg. A HUN-REN szerint azért őket választották, mert ők adták a legkedvezőbb ajánlatot. Elviekben két másik ajánlattevő is volt, de hogy kik ezek és milyen ajánlatokat tettek, azt nem árulták el.

A két hónapra szóló szerződés feladatai között sajtóelemzés, kommunikációs stratégia, sajtóanyagok elkészítése, kríziskommunikációs rendelkezésre állás, projektmenedzsment és kockázatfeltárás is szerepelt. Ezen belül az újságírók listázását baráti áron vállalták:

99 ezer forintért tudományos, oktatási, belföldi, gazdasági, oknyomozói érintettségű médiamunkások listáját készítették el, „pozitív és negatív hozzáállás szerint is kategorizálva”.

Az Átlátszó megjegyzi, hogy Várkonyi Andrea 2020-ban létrehozott médiaügynöksége a megalakulása óta nagyon jól pörög: már 2020-ban 127 millió forint nettó árbevétele volt, egy évvel később ez az összeg már 2 milliárdra rúgott. 2022-ben a cég forgalma túllépte a 4 milliárdot, 2023-ra pedig azt is bőven megduplázva elérte a 8,9 milliárd forintot. Ezzel a 2020-as 52,8 millió forint után 2021-ben már 388 millió, 2022-ben 850 millió, 2023-ban pedig bő 1 milliárd forint nyereséget termelt. 

A cégben Orbán Viktor egykori iskolatársának felesége 75 százalékos tulajdonos, a maradék 25 százalék Gergely Judité, aki Várkonyihoz hasonlóan ügyvezető is a vállalkozásban. Még tavaly májusban a 444 cikkezett arról, hogy Várkonyi Andrea 821 millió, Gergely Judit pedig 273 millió forint osztalékot vett ki a cégből.

Az ország 15 legfontosabb vasútvonala közt négy esetében sikerült 90 százalék feletti pontossági arányt összehozni.