„A márciusi vasúti közlekedést a korszerű mozdonyok pozitív hatása és a pályafelújítások együttesen befolyásolták. Az új járműveknek köszönhetően több vonalon is tartósan javult a menetrendszerűség, ugyanakkor a győri és szegedi munkálatok némileg növelték a menetidőket” – közölte Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebookon, miután a vasúttársaság közzétette az erről szóló friss statisztikákat.
A havi összegzés alapján
márciusban 96 711 vonatjáratból 81 280 kevesebb mint hatperces késéssel érkezett meg a végállomásra, ami 84,04 százalékos pontossági arányt jelent, a februári 83,91 százalék után.
Az összes járat 2,45 százaléka – 2366 vonat – késett több mint húsz percet.
A hvg.hu összesítése szerint a vonalankénti bontásból az derül ki, hogy
a legrosszabb vonal a Cegléd–Szeged szakasz volt, ezen a vonatok 55,05 százaléka volt csak pontos márciusban. A MÁV ezt azzal magyarázza, hogy a januári tehervonat-kisiklás utáni helyreállítás még tart, ezzel egy időben pedig a Napfény Intercitykre a nagyteljesítményű villanymozdonyos vontatást nyártól szeretnék élesíteni, ennek az előkészítése folyik most, a két dolgot pedig együtt már megsínylette a menetrend.
a második legrosszabb, 74,21 százalékos pontossági aránnyal a Budapest–Hegyeshalom vonal volt, amelyet épp nemrég újítottak fel. A MÁV-nak erre is megvan a magyarázata: Bicske alsónál volt pályafelújítás márciusban, és az emiatt átírt menetrend is többször borult.
a harmadik és a negyedik helyen 76, illetve 77 százalékos pontossági aránnyal a Budapest–Újszász–Szolnok, valamint a Budapest–Záhony vonal áll, azaz Kelet-Magyarország három legfontosabb vasútvonalából kettő. A harmadik, a miskolci vonal már 80 százalék fölött jár.
négy olyan vonal van az ország 15 legfontosabbja közül, ahol 90 százalék fölötti pontossági arányt sikerült összehozni. Látszik, hogy az elővárosi közlekedés teljesít igazán jól, mert a négyből három ilyen vonal: a 98,5 százalékot hozó Szeged–Hódmezővásárhely közti tramtrain, a 97,9 százalékot elérő Budapest–Lajosmizse–Kecskemét és a 94,9 százalékos Budapest–Esztergom. A negyedik ilyen, 93,5 százalékos pontossági aránnyal az észak-balatoni vonal, ami márciusban Székesfehérvár és Tapolca között leginkább a helyiek közlekedési igényeit szolgálja ki.
A MÁV-csoport vezérigazgatója egyébként arról is beszámolt, hogy a HÉV kimagasló, 99,83 százalékos pontosságot ért el. Az autóbuszok esetében a fővárosi bevezető utak torlódásai miatt enyhe visszaesés volt tapasztalható. Hozzátette, a vármegye- és országbérletek eladása ismét megközelítette az egymilliót, a kerékpáros jegyértékesítés pedig áprilisban, a tavaszi időjárás beköszöntével lendülhet fel igazán.
Majdnem 7 évet késett a MÁV tavaly, újabb negatív rekord dőlt megA 2024-ben a legtöbbet késő vonat kilenc és fél óra alatt ért Budapestről Ausztriába Zürich felé