MÁV;késések;vonatközlekedés;

Javuló adatokról számol be a MÁV, de így is volt olyan vonal, ahol a vonatok 45 százaléka késett márciusban

Az ország 15 legfontosabb vasútvonala közt négy esetében sikerült 90 százalék feletti pontossági arányt összehozni.

„A márciusi vasúti közlekedést a korszerű mozdonyok pozitív hatása és a pályafelújítások együttesen befolyásolták. Az új járműveknek köszönhetően több vonalon is tartósan javult a menetrendszerűség, ugyanakkor a győri és szegedi munkálatok némileg növelték a menetidőket” – közölte Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebookon, miután a vasúttársaság közzétette az erről szóló friss statisztikákat.

A havi összegzés alapján

márciusban 96 711 vonatjáratból 81 280 kevesebb mint hatperces késéssel érkezett meg a végállomásra, ami 84,04 százalékos pontossági arányt jelent, a februári 83,91 százalék után.

Az összes járat 2,45 százaléka – 2366 vonat – késett több mint húsz percet.

A hvg.hu összesítése szerint a vonalankénti bontásból az derül ki, hogy

  • a legrosszabb vonal a Cegléd–Szeged szakasz volt, ezen a vonatok 55,05 százaléka volt csak pontos márciusban. A MÁV ezt azzal magyarázza, hogy a januári tehervonat-kisiklás utáni helyreállítás még tart, ezzel egy időben pedig a Napfény Intercitykre a nagyteljesítményű villanymozdonyos vontatást nyártól szeretnék élesíteni, ennek az előkészítése folyik most, a két dolgot pedig együtt már megsínylette a menetrend.

  • a második legrosszabb, 74,21 százalékos pontossági aránnyal a Budapest–Hegyeshalom vonal volt, amelyet épp nemrég újítottak fel. A MÁV-nak erre is megvan a magyarázata: Bicske alsónál volt pályafelújítás márciusban, és az emiatt átírt menetrend is többször borult.

  • a harmadik és a negyedik helyen 76, illetve 77 százalékos pontossági aránnyal a Budapest–Újszász–Szolnok, valamint a Budapest–Záhony vonal áll, azaz Kelet-Magyarország három legfontosabb vasútvonalából kettő. A harmadik, a miskolci vonal már 80 százalék fölött jár.

  • négy olyan vonal van az ország 15 legfontosabbja közül, ahol 90 százalék fölötti pontossági arányt sikerült összehozni. Látszik, hogy az elővárosi közlekedés teljesít igazán jól, mert a négyből három ilyen vonal: a 98,5 százalékot hozó Szeged–Hódmezővásárhely közti tramtrain, a 97,9 százalékot elérő Budapest–Lajosmizse–Kecskemét és a 94,9 százalékos Budapest–Esztergom. A negyedik ilyen, 93,5 százalékos pontossági aránnyal az észak-balatoni vonal, ami márciusban Székesfehérvár és Tapolca között leginkább a helyiek közlekedési igényeit szolgálja ki.

A MÁV-csoport vezérigazgatója egyébként arról is beszámolt, hogy a HÉV kimagasló, 99,83 százalékos pontosságot ért el. Az autóbuszok esetében a fővárosi bevezető utak torlódásai miatt enyhe visszaesés volt tapasztalható. Hozzátette, a vármegye- és országbérletek eladása ismét megközelítette az egymilliót, a kerékpáros jegyértékesítés pedig áprilisban, a tavaszi időjárás beköszöntével lendülhet fel igazán.

Több mint kétharmaduk nemes egyszerűséggel a hazai üzleti kultúra részének tartja.