A jogszabály módosítása kapcsán nagyszámú észrevétel érkezett, ezért az egyeztetéseket tovább folytatjuk. Amíg az észrevételek kiértékelése nem történik meg, a jelenlegi szabályozásban nem lesz változás - közölte lapunkkal a Belügyminisztérium (BM) az idei iskolai kompetenciamérések kapcsán. A korábbi tervek szerint ugyanis már március 1-jétől életbe léptett volna az a rendeletmódosítás, amely alapján emelt szintű érdemjegyekkel osztályoznák az országos kompetenciamérés eredményeit, az osztályzatok pedig az év végi jegyekbe és a középiskolai felvételin elérhető pontszámokba is beleszámítanának.
Érdeklődtünk a BM-nél arról, hogyan vélekedtek a szülők a tervezett változásokról, az iskolai KRÉTA-rendszeren keresztül ugyanis kikérték a szülők véleményét, az online kérdőív kitöltésének határideje február 16-án járt le. Erre a kérdésünkre nem kaptunk választ.
Bár a rendeletmódosítás még nem jelent meg, ez még nem jelenti azt, hogy később, visszamenőleges hatállyal nem léptethetik életbe. Rákérdeztünk a szaktárcánál, mire számítsanak az iskolák és a diákok, az idei kompetenciamérés eredményeit osztályozni fogják-e, de további tájékoztatást egyelőre nem kaptunk.
„Azt javasolnám, hogy ne csinálják ezt” – A volt oktatási miniszter szerint sem jó ötlet a diákok osztályozására használni a kompetenciaméréstA kompetenciamérés osztályozása ellen több civil szakmai szervezet is felszólalt, a Szülői Hang Közösség online petíciót is indított, amit már több mint 18 ezren írtak alá. Miklós György, a Szülői Hang képviselője lapunknak azt mondta, az idei kompetenciamérések napokon belül elkezdődnek, és méltatlan lenne a gyerekekkel és a tanárokkal szemben, ha még a megírásnál sem lehet tudni, az eredmények miként lesznek értékelve, hogyan számítanak bele a középiskolai felvételibe.
- Úgy tűnik, mintha a kormány valóban elbizonytalanodott volna. Jó lenne tudni, hogy idén mi lesz, ilyen körülmények között nem lenne korrekt bevezetni bármilyen értékelést
- fogalmazott Miklós György.
Kompetenciamérés idén március 24-e és május 30-a között lesz, 4. évfolyamon matek és szövegértés feladatokkal, ami 5. évfolyamon a digitális kultúra és történelem, a 6-11. évfolyamokon pedig természettudomány, idegen nyelv és célnyelvi mérésekkel egészül ki.
„Ez egy merénylet a gyerekek ellen” - Diákok ezrei számára tennék sorsdöntővé a kompetenciamérést„Buta, kontrollmániás menedzserszemlélet uralja a magyarországi oktatást, lassú, de folyamatos a leépülés”