„A budapesti mentést már régóta csak vidéki egységek vezénylésével lehet megoldani. Ennek terheit most az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) vezetése úgy próbálja szétteríteni, hogy minden régióból, minden nap kötelezően ki kell állítani Budapestre négy mentőautót és a személyzetet, külön kiemelve, hogy minden mentősnek és gépkocsivezetőnek részt kell vállalnia a feladatból” – írja Hadházy Ákos a birtokába jutott belső levél alapján a Facebook-oldalán.
A független országgyűlési képviselő kiemeli, a körlevél szerint egy ilyen műszak 16 óra, de jóval korábban kell kezdeni, különösen azoknak, akik az ország távolabbi vidékeiről érkeznek.
„Azt a levélíró sem tudta, hogy mikortól számít a rendes munkaidő és a túlóra, vagyis kifizetik-e azokat az órákat, amikor a mentősök elindultak munkába, de még nem léptek szolgálatba Budapesten” – írja Hadházy Ákos, hozzátéve, szóba került valamiféle anyagi plusz is a fővárosba rendelt mentőknek, de konkrétum erről sincs.
A dokumentumban az áll, Budapest nagyságrendileg körülbelül 25-30 autót kap pluszban naponta, ez általában fedezi/fedezné az igényeket, azonban szélsőségesebb helyzetben nyilván nem zárható ki a rendkívüli felrendelés a későbbiekben sem, de valószínűleg jóval kisebb mértékű lesz a jelenleginél.
Lassultak a mentők kedden, összeomlott az informatikai rendszerük