Péntek délután Rákos és Hatvan között biztosítóberendezési hiba miatt átmenetileg nem közlekedhetnek a vonatok, az érintett járatok várakozni kényszerülnek, a hatvani vonalon jelentősen hosszabb eljutási időre kell számítani – adta hírül a Mávinform nem sokkal délután négy óra előtt. A karácsony előtti utolsó hétvége kezdetén, a legnagyobb csúcsforgalomban történt mindez a 2022 októberében felújítva átadott vasútvonalon.
A vasúttársaság az újabb malőr miatt alternatív eljutási lehetőségeket kínál, pótlóbuszok mellett más közlekedési szolgáltatók járműveit ajánlja. Így a Budapestről Gödöllő-Hatvan felé tartók Kőbánya felsőre, valamint Rákosra az újszászi vonal járataival utazhatnak, ezeken a helyeken átmenetileg az InterCityk is megállnak. – Akadémiaújtelepre, Rákosligetre, Rákoscsaba-Újtelepre, Rákoscsabára és Pécelre a az Örs vezér teréről induló 169E busszal utazhatnak, melyen elfogadják a vonatjegyeket is. Isaszegre a Pécelről induló pótlóbuszokkal juthatnak el Gödöllőre, valamint azon túl a H8-as HÉV-vel utazhatnak, melyen elfogadják a vonatjegyeket, Gödöllőtől pedig pótlóbusszal utazhatnak tovább Hatvanig – írták.
A Hatvan-Gödöllő felől Budapestre közlekedők Hatvantól Pécelig pótlóbusszal utazhatnak, a főváros felé történő eljutáshoz a MÁV Gödöllőtől a H8-as HÉV-et javasolja, melyen elfogadják a vonatjegyeket. – Péceltől a BKK 169E járatával utazhatnak az Örs vezér terére, ahonnan az M2-es metróval juthatnak el a Keleti pályaudvarra. A 169E busz átmenetileg Akadémiaújtelepnél is megáll. A Volánbusz járatain is elfogadják a vasúti jegyeket Hatvan, Gödöllő térségében – tették hozzá.
A MÁV-csoport honlapján 2022. október 7-én pénteken tette közzé a hírt az állami vasúttársaság: „Átadták a korszerűsített Budapest-Hatvan vasútvonalat.” – Immáron magas színvonalú, korszerű és az utazó közönség igényeit maximálisan kiszolgáló vasútállomási környezet, valamint utazási élmény várja a felújított 80. sz. vasútvonalon közlekedőket. A NIF Zrt. beruházásában 2017 telén indult fejlesztés 4 külön szakaszban valósult meg, és a vasúti pálya korszerűsítésén túl ETCS 2, biztosítóberendezési és távközlési munkákat is végrehajtottak – emelték ki.
Arról azonban, hogy a nem kevés közpénzért, 160 milliárd forintért felújított vonalon bajok vannak, az Átlátszó 2023 májusában írt. Akkori cikkük szerint bár 120 kilométer/órás sebességre tervezték, Gödöllő és Aszód között mégis 90-nel ballagnak a vadiúj vonatok 8 hónappal az átadás után is. – A 160 milliárd forintos projektben nem gyorsult a vonat a tervezett sebességre, a miértekről hallgat a Lázár János vezette minisztérium. Pedig az átadáskor az azóta menesztett Vitézy Dávid arról beszélt: a fejlesztésnek az volt a célja, hogy a szakaszon a vonatok gyakrabban közlekedjenek, az utasok pedig minőségibb körülmények között utazhassanak – írták. A MÁV a lassúságra egy hónap gondolkodás után azt válaszolta, hogy még „nincs végleges engedély”.
A kedd sem volt a MÁV napja: délelőtt hat, délután öt vonalon késtek a vonatokFél évig szünetel a vasúti közlekedés Veszprém és Ajka közöttA MÁV-vezér közölte, 10-ből 7 vonat pontos volt novemberben