Valóban a Szegeden tanévkezdés előtt bezáratott Wesley Iskola tanulója volt az a diák, aki kedden öngyilkosságot kísérelt meg egy szegedi állami iskolában - hangzott el a Magyar Pedagógiai Társaság csütörtök délutáni szakmai beszélgetésén, ahol a veszélyeztetett gyermekcsoportok helyzetéről volt szó. A rendezvényen részt vett Iványi Júlia, a Budapesten bezáratott MÁV-telepi Wesley Iskola volt igazgatója is, aki elmondta: a híradások szerint gondok voltak a hatodikos fiúval, “húzogatta a lányok haját”, de tudomása szerint a fiút is bántalmazták.
Nincs döntés a tanárok év végi jutalmárólAz Iványi Gábor lelkész vezette Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség által fenntartott budapesti és szegedi iskolákat, ahova főként hátrányos helyzetű, sajátos nevelési igényű (SNI-s) gyerekek jártak, néhány nappal a szeptemberi tanévkezdés előtt záratták be a helyi kormányhivatalok adótartozásokra hivatkozva, az osztályközösségek széthullottak, a gyerekeket más intézményekbe helyezték át. Az iskolák megszüntetését szinte valamennyi érintett család traumaként élte meg.
Felakasztotta magát egy diák Szegeden, korábban az egyik Iványi Gábor-féle bezáratott Wesley iskolába járt- Magyarországon nagyon nehéz szegény sorsúként, romaként, ráadásul SNI-sként érvényesülni. Ezeknek a gyerekeknek időt kell adni, hogy biztonságban érezzék magukat, velük együtt meg kell ismerni a családjaikat, a körülményeiket is. Mert az ő esetükben egyáltalán nem közömbös, hogy mi történik otthon – fogalmazott Iványi Júlia, aki szerint a magyar közoktatási rendszer sokszor a szőnyeg alá söpri a problémákat.
Kerényi Mari, a Zöld Kakas Lyceum alapítója arról beszélt, náluk minden diák úgy halad, ahogy a fejlődése megkívánja, nincs bukás vagy évismétlés, a tanulók személyre szabott tanulási utakat járnak be, később így is képesek lesznek arra, hogy letegyék az érettségit. Kerényi szerint miközben folyamatosan változik a világ, a magyar oktatásirányítás még mindig a 19. században tart.
Perlusz Andrea, az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai kar dékánhelyettese arra mutatott rá, a magyar oktatási rendszer elitista pedagógiai szemléletű, türelmetlen és nem elfogadó, különösen az SNI-s gyerekekkel szemben. - Márpedig egy nem toleráns iskola nem tud toleráns felnőtteket nevelni – fogalmazott, hozzátéve: a jogszabályi feltételek adottak, de az iskolákban nincs kultúrája a személyre szabott oktatás elfogadásának.
Szűgyi Jerne iskolapszichológus pedig arról számolt be: az is problémát jelent, hogy nagyon sok hatéves gyermek úgy kezdi meg az első osztályt, hogy még nem érett az iskolára.