Nehéz időket él a MÁV, egy óra alatt közel 300 perc késést jelentettek be a Facebookon – vette észre a Telex. Délután fél négy és fél öt között a Mávinform négyszer is arról posztolt, hogy jelentős késések várhatók országszerte. – A legnagyobb késést a Bécsből Debrecenen és Záhonyon át az ukrajnai Csapra közlekedő, illetve közvetlen kocsikkal Nagybányára tartó Tisza-Szamos EuroCity (EC 143) szedte össze, legalább 110 percet – emelték ki.
A nemzetközi járatok alaposan érintettek, a szlovák vasúttársaságra hivatkozva a MÁV azt közölte, hogy a Prága felől érkező, Szobról a Nyugati pályaudvarra 15:38-kor továbbinduló Metropolitan EuroCity (EC 277) 35-40 perces késéssel várható a határállomásra, így a Nyugati pályaudvarra körülbelül 17:10-kor érkezik meg. Szlovénia felől is késve érkeznek a vonatok, a Ljubljanából Budapestre tartó, Zalaegerszegről 13:49-kor továbbinduló Citadella InterCity (IC 247) a menetrendjéhez képest jelentősen később érkezett a határállomásra, ezért 50-60 perces késéssel közlekedik a magyarországi szakaszon.
A magyarországi járatokra is rájár a rúd: Kőbánya-Kispest és Ferencváros között például felsővezeték-hiba miatt egyenesen szünetel a vonatközlekedés, emiatt a Székesfehérvár és Kőbánya-Kispest közötti G43-as vonatok menetideje 10-20, esetenként 20-30 perccel megnövekedhetnek.
Ha mindez nem volna elég, nem sokkal délután fél hat előtt a Mávinform azt is közzétette: „A jegyértékesítési rendszer meghibásodása miatt a menetrendi keresőben (Elvira), a MÁV mobilalkalmazásban, a jegypénztárban, a jegykiadó automatáknál és a vonatok fedélzetén nem váltható menetjegy. Az online rendszerekben (Elvira, MÁV applikáció) végzett, sikertelen jegyvásárlásokat a MÁV-START megvizsgálja, és intézkedik a többszöri vásárlások esetén az automatikus visszafizetésről az online fizetés során használt bankszámlára.”
Csaknem fél óra múlva közölték, a hibát elhárították, minden működik. Sokan bosszankodhatnak azonban amiatt hogy hiába vásárolt az adott időszakban jegyet, és az összeget le is emelték a számlájáról, kiderült, hogy nincs jegye újat kell venni. A pórul jártak megnyugtatására azt írták, a zárolt összeget 48-72 órán belül visszatérítik a fizetéshez használt bankszámlára. „Amennyiben ez nem történne meg, akkor a problémát kérjük jelezze: [email protected]. A probléma sikeres kivizsgálásához kérjük adja meg alábbi információkat: email cím, amivel az alkalmazásba regisztrált, a sikertelen vásárlás időpontja, illetve ha rendelkezésére áll, akkor a vásárlás banki tranzakciójának adatait” – tették hozzá.
Idén sem tette időben közzé a jövő évi menetrendet a MÁVNagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára, ahogy arról lapunk is írt, hétfőn közölt részleteket a MÁV-csoport januári átalakításáról, „a nemzet közlekedési vállalatáról”. Ígérete szerint az átalakítással jobb lesz minden a közösségi közlekedésben: nő a reakciókészség és megvalósulhat a nemzeti tarifaközösség. Ennek némileg ellentmond, hogy Lázár János közlekedési miniszter korábbi parlamenti bizottsági meghallgatásán a MÁV-ról meglehetősen nyíltan közölte, hogy szarból kell várat építenie.
Átalakul a MÁV-csoport, jön a nemzet közlekedési vállalataEz a hét is vasúti káosszal kezdődik, elhúzódott a váltókarbantartás a Nyugati pályaudvaronLázár János: Szarból kell várat építenem, a magyar állam nem vesz új vonatokat 2026 előtt