Európai Parlament;Orbán Viktor;Facebook;Strasbourg;politikai hirdetés;

- Orbán Viktor posztjaira költötték a legtöbb pénzt a Facebookon a strasbourgi vita után

A miniszterelnök Facebook-oldala magasan a hazai költési lista élén végzett a „strasbourgi csörtéket” népszerűsítő videókkal.  

Orbán Viktor október 13. és 19. között a legnagyobb magyar politikai hirdető volt a Facebookon a Meta adatai szerint: 10,7 millió forinttal bő hatszor annyi költés történt a miniszterelnöknél, mint a második helyen lévő Magyarország kormánya vagy a másik dobogós Origo oldalán – írja Lakmusz.hu.

Az adatok szerint ha az október 19-cel záruló 30 vagy 90 napos időszakot vizsgáljuk, akkor is a kormányfő áll a költési lista élén. Az elmúlt egy hónap alatt 34, három hónap alatt 59 millió forintot költött a Fidesz Orbán posztjainak és videóinak terjesztésére.

A portál azt írja: a miniszterelnök hivatalos Facebook-oldalán már az október 9-i, strasbourgi EU-parlamenti vita másnapján elkezdték hirdetni az Orbán-megszólalásokból összevágott rövid, képregényes, karikatúraszerű videókat „strasbourgi csörték” címmel. Ezekben úgy keretezik a történteket, hogy a miniszterelnök az EP-ben záporozó kritikákat rendre helyre teszi, miközben az azokat eredetileg megfogalmazó felszólaló csendben figyel, Orbán pedig besöpri a tapsot, majd egy gépi hang bejelenti a K.O.-győzelmet. 

Mint arról beszámoltunk, legutóbb szeptember 15. és 21. között, a dunai árvíz hetében is igencsak megszaladt a politikai hirdetésekre szánt összeg a közösségi médiában. A kormányoldal akkor több mint 63 millió forintot költött, huszonhatszor többet az ellenzéknél, Orbán Viktor Facebook-oldalára egyedül pedig csaknem 46 milliót tapsoltak el.

Az október 7. és 13. közötti tesztüzem során 38 790 alkalommal jeleztek a kamerák sebességtúllépést.