a rendkívül szigorú szabályok miatt szüntette be a munkavégzést az a mozdonyvezető, aki október 4-én pénteken Bicskén a Tatáról Budapestre tartó vonatát – közölte a MÁV, miután egyik olvasójára hivatkozva az Index hírt adott arról, hogy azért nem haladt tovább a mozdonyvezetőnek lejárt a munkaideje.
A MÁV szerint a mozdonyvezető nem azért döntött a leállítás mellett, mert nem volt hajlandó tovább dolgozni a munkaidejénél, hanem mert a továbbhaladással átlépte volna a 10 órát, vagyis a vezetéssel töltött idő maximumát idejét. Az őt váltó kolléga biztosításáról a MÁV a lehető leggyorsabban igyekezett gondoskodni, a második mozdonyvezető eljutását azonban érdemben hátráltatta a korábbi, Tatabánya térségében történt, gázolásos baleset, illetve az annak következtében blokkolt, lelassult vasúti közlekedés. A MÁV nyomatékosította, hogy a mozdonyvezető nem hagyta el a szerelvényt. Szolgálatát meghosszabbítva is a járművön maradt, azt áram alatt tartotta, vagyis a kocsikban mindvégig volt világítás, fűtés és működtek az ajtók. Az első mozdonyvezető tehát a járművet biztosítva várta be a váltótársát.
A Index korábban arról írt, hogy Bicskén várakozás közben egyszer feltűnt a kalauz, aki tájékoztatást a megállás okáról. A legtöbb utas ekkor úgy döntött, hogy leszáll és megvárja a következő, egy órával később érkező vonatot. Ők döntöttek jól, ugyanis az eredeti járat 10 perccel a következő szerelvény után tudott csak elindulni, ekkor ért ugyanis oda egy másik mozdonyvezető, aki leváltotta kollégáját.
Még nem omlott össze a magyar vasúti közlekedés, de közel vagyunk hozzá