;

Lázár János;hőség;juttatás;SZÉP Kártya;MÁV-VOLÁN;

- Lázár János bejelentette, hogy 35 ezer MÁV-VOLÁN-dolgozó kap hőségpénzt

A juttatásban részesülők egy részének kiválasztását a miniszter a szakszervezetekre bízta, amivel ismét éles bírálatokat váltott ki.

„33 ezer + 1500 + még 500. Ennyi a frontvonalban szolgálatot teljesítő MÁV-VOLÁN-munkavállaló kaphat hőségpénzt az extrém kánikulában tanúsított helytállásáért” – közölte Lázár János építési és közlekedési miniszter a Facebook-oldalán.

A tárcavezető hozzátette, a vállalatcsoport által meghatározott munkakörökben augusztus 12-én, hétfőn kezdődik a 200 ezer forintnyi hőségpénzek SZÉP-kártyára utalása, utánuk következhet az az 1500 és 500 további munkakörbe tartozó munkavállaló, akinek a kiegészítő juttatását a szakszervezetek visszajelzése után jóváhagyta.

„Újabb hőhullám közelít, így nemcsak utólag, de előre is köszönöm a MÁV-VOLÁN-csoport frontvonalban szolgálatot teljesítő munkavállalóinak, hogy a múltból örökölt elöregedett járműpark és a hőségnek különösen kitett, felújítást igénylő pályahálózat ellenére is mozgásban tartják Magyarországot. Számítok rájuk, számíthatnak rám” – zárta bejegyzését a miniszter.

Lázár János korábban ugyancsak a közösségi oldalán közölte, hogy a kormány arról döntött, rendkívüli, 200 ezer forintnyi juttatással köszöni meg a MÁV-VOLÁN-csoport fizikai dolgozóinak, hogy az extrém hőhullám ideje alatt is tartották a frontot. Ezt azonban a szakszervezetek nem támogatták, több pénzt és így több dolgozó fizetéskiegészítését kérték. A tárcavezető azt írta, a követelést megértette, ezért javasolta, hogy további 1500 munkatárs kapja meg a juttatást. A konkrét munkakörökre és személyekre pedig a szakszervezetektől várja a javaslatot.

A Mérce korábbi cikke szerint a főbb MÁV-Volán szakszervezetek mindegyike kritikusan reagált arra, hogy a hőségpénzt nem minden dolgozó kapja meg.

A pénteki CSÉT ülést követően Miniszter Úr Facebook posztjából értesültünk, hogy további 1500 munkavállalónak ad lehetőséget a kifizetésre, de mondják meg a szakszervezetek, melyek legyenek azok. Szombat, vasárnap azon gondolkodtam, hogy csak a négy társaságra vonatkozó majd 12.000 munkavállaló közül, hogy választ ki a kilenc szakszervezet 1500 főt, vagy a közel 1100 munkakörből melyik legyen az a néhány? És még létszámában is férjen bele az 1500 főbe!?” – reagált Baranyai Zoltán, a közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ) elnöke. Hozzátette, szerinte ezzel sikerült még jobban megosztani a vállalatcsoport munkavállalóit.

 „Úgy tűnik, a miniszter úr mégsem értette – vagy nem akarta megérteni – mi a problémánk: a hőség miatt közvetve vagy közvetlenül, de szinte minden munkakörben szenvedtek a munkavállalók” – hangsúlyozta a Vasutasok Szakszervezete (VSZ). „A vonatkésések, lemondások miatt megnövekedett utaspanaszok kezelése, a visszatérítések intézése, a frontvonalban dolgozók eszközellátása, vezénylése stb., mind-mind lecsapódott egy-egy munkakörnél. Ezért kértük és kérjük, hogy a munkáltató, de még a miniszter se tegyen különbséget a kollégáink között. Ezt a szakszervezet részletesen leírta a miniszternek az említett levélben. És hogyan reagált erre? Engedélyt adott további 1500 kolléga »jutalmazására«, és egyúttal a szakszervezetekre bízta a döntést, amely további munkakörökben és kik kaphatják. Ez utóbbi teljesen értelmezhetetlen” – hangsúlyozta a szakszervezet.

Dobi István, a Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet, (SZAKSZ) elnöke arra is felhívta a figyelmet, hogy a juttatás mellett a mindennapi munkakörülmények egy jottányit sem javulnak a volánosok körül.

A whisky még olcsóbb is lett.