;

rendőrség;bántalmazás;vizsgálat;Kemecse;

- Lezárult a belső vizsgálat, az iskola nem tartja magát felelősnek a bántalmazásért, amelyben leszakadt egy tízéves kemecsei fiú lépe

A gyermek édesapja viszont úgy véli, több tanárnak kellett volna figyelnie vagy hamarabb észrevenni, mi történt a fiával.

Májusban életmentő műtétet hajtottak végre egy tízéves kemecsei fiún, miután iskolatársai úgy megrugdosták az egyik szünetben az intézmény udvarán, hogy el kellett távolítani a lépét.

A református fenntartású iskolában a történtek miatt belső vizsgálat indult. Az RTL Híradó információi szerint ez a bántalmazást követően 12 nappal már le is zárult, és azt állapította meg, hogy a szünetben felügyelő pedagógusok nem követtek el mulasztást. A csatorna birtokába került dokumentumok alapján az iskola azt írta,

„a tanulók felelőtlen játéka vezetett a tanuló súlyos sérüléséhez”.

Az intézmény szerint olyan gyorsan történt minden, hogy a legnagyobb gondosság mellett sem volt elkerülhető a súlyos következmény. Az iskola arra jutott, az intézkedések indokoltak és helytállóak voltak.

A megsérült gyermek édesapja nem fogadja el ezt az érvelést.

„Ha a megfelelő mennyiségű pedagógus kint van az udvaron, akkor valószínűleg ez nem történhetett volna meg. Vagy hogyha észlelték és tényleg olyan gyorsan történtek az események, ahogy ők elmondták, akkor nem a gyereknek kellett volna jeleznie fent, már a teremben, óra előtt, hogy rosszul van, hanem már az udvaron észre kellett volna venniük”

– jelentette ki.

Az RTL Híradó szerint a fogócskázás durvult el az iskolaudvaron, a fiúra több lány támadt rá. Egyikük lerántotta a földre, és a többiekkel együtt megrugdosta.

A vizsgálati jegyzőkönyv alapján a bántalmazók először elismerték tettüket, ám ezt követően már tagadták, illetve megváltoztatták vallomásukat. A csatorna úgy tudja, négy lány érintett a verekedésben. A nyomozás még tart, mivel csak egyikük töltötte be a 12. életévét, így ő az egyetlen büntethető a verekedők közül. Most szakértővel és pszichológussal vizsgálják, hogy fel tudta-e mérni, mit tesz.

Van is miért.