2015 februárban indította mobilitási partnerségét a BMW Group Magyarország a Magyar Állami Operaházzal. Az együttműködés keretében a BMW egyebek közt az állami intézmény rendelkezésére bocsát egy, a legújabb modellekből válogatott autóflottát. Hogy mely operaházi dolgozó használhatja azokat, arról az Opera vezetői dönthetnek, ők pedig leginkább saját magukat tartották érdemesnek rá - írja a Magyar Narancs.
A lap úgy tudja, a luxusflottát rendszeresen cserélik is. A jelenlegi flotta egyik csúcsmodelljét pedig nem más, mint Ókovács Szilveszter főigazgató, a büfé-gate főszereplője használja. Mindehhez természetesen stílus is dukál, a csúcsjárgányt rendszeresen az Operaház Dalszínház utcai kocsifelhajtóján pihenteti. Ez az úgynevezett királyi felhajtó, ami az épületben a királyi lépcsőhöz csatlakozik, az pedig a Sissi-páholyba vezet.
A lap szerint a BMW X5-ös szériájának plug-in hibrid példányai alaphangon bő 45 millió forinttal terhelik meg a vevő pénztárcáját, ha benzines autót vásárol, akkor pedig a 60 millió forintot is átlépheti az összeg. A szakszervezetek nehezményezik, hogy bár a BMW eredeti célja az volt, hogy az autókkal az Operaház arra érdemes, népszerű, állami elismerésekkel is díjazott, ének-, zene- és táncművészei részére adják használatba, a gyakorlatban inkább a vezetőség pöffeszkedik a luxusautókban. Azok, akiknek egyébként hivatalból jár az Operaház biztosította szolgálati gépkocsi.
Mindez olyan időszakban történik, amikor az Operában elbocsátásokat hajtanak végre arra hivatkozva, hogy költséget takarítsanak meg - emlékeztettek a szakszervezetek. A főigazgató ráadásul a társulati ülésen azzal is érvelt a megtakarítások szükségessége mellett, hogy ötéves laptopjának még az akkumulátorcseréjére sem futja.
A lap kereste az Operaházat a témában, választ nem kapott.
Ókovács Szilveszter közölte, nem a sztrájk miatti bosszúból rúgtak ki 19 embert az Operaházból