„Most nem a menetjegyeket és bérleteket, most a pénzünket kérjük! Csaknem négy és fél milliárd forinttal tartoznak a Volánnak az ország legnagyobb bliccelői. Városok, ahol az állami Volánbusz Zrt. végzi a helyi személyszállítást, az önkormányzatok azonban ennek az értékét nem fizetik ki” – állítja hétfői Facebook-posztjában Lázár János, aki nemrég az önkormányzatokat érintő újabb sarc ötletével, az iparűzési adó „reformjának” tervével állt elő, de még a vasútnál tapasztalható káosznak sem tudott véget vetni.
A jelek szerint az építési közlekedési miniszter tárcájának anyagi helyzete éppúgy komoly anyagi gondokkal küszködik, mert feltehetően a sokkal több várost tartalmazó listájáról felsorolta a legnagyobbakat, hogy az elmúlt években állami forrásaikról jelentősen leválasztott önkormányzatok közül honnan kéri a legtöbbet: „Például: Győr és Nyíregyháza 650-650 millióval, Hódmezővásárhely közel fél milliárddal, Salgótarján 350 millió forinttal tartozik...”
„Nekem teljesen mindegy, hogy kormánypárti vagy ellenzéki vezetésű városról van szó. Mert mindig az utas jár rosszul. Ez az ország, de leginkább az utasok meglopása. Ennyi pénzből ugyanis 45 új, korszerű, kényelmes, klímás buszt vásárolhattunk volna. Ennyivel több jármű szállíthatná most az utasokat. A tartozásokat behajtjuk és a Volán autóbusz flottájának továbbfejlesztésére költjük, hogy vidéken, a kis falvakban is könnyebb, gyorsabb és kényelmesebb legyen az utazás” – fenyegetőzött Lázár János.
Megy a titkolózás, de ha az Orbán-kormánynak megtetszik Lázár János ötlete, akkor a törvény sem fog az útjába állniZsarolással felelt a Volán-sztrájkra Lázár János, a szakszervezet nem engedLázár Jánostól kér segítséget a Vasutasok Szakszervezete, csaknem hatszáz dolgozónak tartozik a MÁV„A kormányzat elengedte a vidéki Magyarország kezét” – A tavalyinál is súlyosabb a vasúti járműhiány