;

Németország;Magyarország;utazás;szurkolók;futball-Eb 2024;

2024. június 14. Németország. Köln felé egy benzinkúton magyar labdarúgó szurkolók

- A magyar szurkolók is kemény selejtezőkön vannak túl, nem mindenkinek könnyű jegyhez, szálláshoz jutni

A magyar labdarúgó-válogatott mellett a nemzeti együttest a helyszínről buzdító drukkereknek is meg kellett küzdeniük azért, hogy ott lehessenek a németországi Európa-bajnokságon.

Lapunk elérte Major Sándort, aki két tizenéves fiával Marco Rossi csapatának első meccsére, a szombaton 15 órakor kezdődő Svájc elleni találkozóra szerzett belépőt.

„A sorsoláson nem jutottunk jegyhez – mondta a családfő. – Amikor nem sorsoltak, hanem megnyitották az online felületet az UEFA oldalán, akkor elindult a harc a jegyekért. Három és fél órát ültem a gép előtt, de még több mint kétezer érdeklődő volt előttem a várólistán, amikor az egyik, futball iránt érdeklődő barátom üzent, hogy beengedte őt a rendszer. A svájciak és a skótok elleni mérkőzésekre voltak még szabad jegyek. Mire a Svájc elleni találkozóra végig csinálta a vásárlási folyamatot, a skótok elleni belépők már nem voltak elérhetők. A barátomnak viszek majd finom söröket, nélküle nem lennénk most itt. ”

A futballrajongó hozzátette, a következő kihívás az utazás megszervezése volt. Repülővel szerettek volna utazni, de csak átszállással talált jegyet, ezért az autózás mellett döntöttek.

A szálláskeresésnél újabb problémába ütköztek, a hotelek főszezoni áron kínálták a szobáikat. Úgy tervezték az utazást, hogy pénteken érkeznek és vasárnap indulnak vissza.

„Két éjszakára a legolcsóbb hotelben is 180 eurót kellett volna fizetni, ezt túl drágának találtuk, ezért arra jutottunk, hogy kempinget keresünk magunknak – tájékoztatott a „szurkolói kvalifikáció” nehézségeiről Sándor. – Itt is nagyon kellett figyelnünk, mert volt olyan hely, ahol kedvező áron kínálták a szállást, de külön díjat kértek a zuhanyozásért, áramhasználatért, a gépkocsi parkolásáért, így összesen már nem volt kedvező az ár. Végül több napos keresés után Kölntől 40 kilométerre találtunk egy olyan helyet, ahol a két éjszaka összesen 90 euróba kerül. Ezek után a sátor beszerzése a korábbiakhoz képest könnyen ment, egyik ismerősünktől kaptunk egyet kölcsönbe.”

Mivel Sándor nem akart egyedül végig vezetni 1100 kilométert Kölnig, a Facebookon meghirdette, hogy aki szeretne, csatlakozhat hozzájuk. – Több érdeklődő közül egy házaspárt választottunk útitársnak, mindketten tudtak vezetni, együtt utaztunk Kölnbe, váltott vezetéssel alig 10 óra alatt tettük meg az utat, és a tervek szerint vasárnap együtt is megyünk vissza. Nem állítom, hogy ez volt a legkényelmesebb utazás, de az a lényeg, hogy ott lehetünk a válogatott mérkőzésén és még az útiköltséget is sikerült csökkenteni egy kicsit.

A magyar válogatott szombat délután mutatkozik be a seregszemlén. A kapitány és a játékosai között nagy az összhang: a célkitűzés egyöntetűen a továbbjutás.