Úgy tűnik, lekerült a kormány napirendjéről az ország legdrágább autópálya-beruházásaként beharangozott gyorsforgalmi fejlesztés, Lázár János építési és közlekedési miniszter szavai alapján olcsóbb megoldásban gondolkodik a kabinet – írja a vg.hu.
A lap szerint a tárcavezető Nagykanizsán kampányolt, ahol Balogh László polgármester társaságában beszélt a térség és Zala vármegye infrastrukturális fejlesztéseiről. Ekkor mondta azt, hogy a magyar kormánynak Zalaegerszeg és Nagykanizsa egyformán fontos, ugyanakkor a zalaegerszegieknek is támogatniuk kell Nagykanizsa fejlesztését.
A kormányban két nagy projekten dolgoznak most, az egyik a déli elkerülő tervezése, amelyet ő maga indított el, és a beruházásért személyes garanciát is vállal, a másik pedig Zalaegerszeg bekötése a gyorsforgalmi hálózatba.
Azt szeretném, ha a zalaegerszegi polgártársaim megértenék, hogy a leggyorsabb, legolcsóbb és legjobb út Zalaegerszegről Budapestre Nagykanizsán át vezet, én ezt támogatom és ezt tartom elsőként megvalósíthatónak
– jelentette ki Lázár, aki a cikk szerint utalt arra, hogy ez a 74-es út négysávosítását, és nem a 76-ost jelenti, az utóbbit akkor fogják megvalósítani,
„ha még több pénzünk lesz”.
A tárcavezető tavaly decemberben a Zala vármegyei Fenékpusztán harangozta be a 76-os út kétszer két sávos autópályává történő bővítését, azaz Zalaegerszeget az M7-es autópályával összekötő M76-os beruházást.
Az M76-os építése a túlfejlesztés iskolapéldája