Egy buliból hazafelé tartó társaság utazott azon a motorcsónakon, ami szombaton éjjel összeütközött egy szállodahajóval Verőcénél – tudta meg az RTL Híradó.
A balesetet egy ember élte túl, rajta kívül eddig egy 39 éves férfi és egy 20 éves nő holtteste került elő. Öt embert még mindig keresnek, közülük a legfiatalabb 18 éves lány. Egyikük közeli ismerőse a csatornának azt mondta, a hajó tulajdonosa és a húga, a szomszéd lány és annak szerelme – egy olasz és hét magyar –, valamint még három barátjuk ment közösen szórakozni.
Dunakeszin aludtak volna, Nagymarosról indultak. Ennyit tudunk. Elméletileg még Vác lehetett úticél, de már nem értek oda. Az indulástól szinte azonnal baleset érte őket. Próbáltuk őket elérni, a helymeghatározásuk este 10 óra 17-kor vette őket utoljára
– mesélte, hozzátéve, hogy barátai közül kettőnek is volt hajós jogosítványa, a tulajdonos tapasztalt volt, de a többiek is jól ismerték a vizet.
Egyelőre a hajó tulajdonosának és fiatal szomszédja a holtteste került elő. A csatornának nyilatkozó fiatal lány nem tudja, hogy ki lehet a nyolcadik utas, aki sérülten partra tudott úszni. – Várjuk, hogy hátha az olasz férfi tud mondani valamit. Egyelőre annyit tudunk, hogy rossz állapotban van, és nem emlékszik arra sem, hogy hogyan szállt be a hajóba vagy hogyan úszott ki. Ő az utolsó reményünk talán, hogy el tudná mondani, hogy mi történt” – tette hozzá.
Közzétette a rendőrség a halálos verőcei hajóbalesetben eltűntek fényképét és teljes nevétAzz egyik halálos áldozat ismerőse a Tényeknek elmesélte, hogy a 20 éves lány kezét fél órával a hajóbaleset előtt kérte meg a barátja, a lány pedig repesve hívta őt a hírrel.. A motorcsónak hét magyar utasa közül öten sülysápiak, egy testvérpár püspökladányi a kereskedelmi televízió értesülései szerint.
A Magyar Hajózási Országos Szövetség (Mahosz) szóvivője eközben az M1-en azt mondta, a motorcsónak típusából arra lehet következtetni, hogy nagy sebességre volt képes a hobbihajó, a roncsokból ítélve pedig gyaníthatóan nagy sebességgel is ütközött. Tóth Mihály kiemelte,
mivel a hobbihajóknál nem kötelező a menetrögzítő rendszer és általában nem is használják, a szakértőknek valószínűleg a kishajó roncsaiból kell következtetniük arra, miként manőverezett, milyen sebességgel haladt a vízi jármű.
Arra a kérdésre, hogy mennyire gyakoriak a hajóbalesetek a Duna magyarországi szakaszán, a szóvivő azt mondta, ritkák, hiszen a szabályok betartásával azokat ki lehet védeni. Ugyanakkor hozzáfűzte, hogy a hobbihajók növekvő számával nő a balesetek bekövetkezésének kockázata, és több azoknak a száma is, akik a hajózási szabályokat nem tartják be maradéktalanul vagy nem jártasak például az éjszakai közlekedésben.
Szerinte az a tény, hogy a szállodahajó az előírt útvonalán haladt végig, arra enged következtetni, hogy annak kapitánya nem észlelte a balesetet.
Szalma Botond, a Mahart egykori vezérigazgatója azonban korábban úgy vélekedett, kizárt, hogy a szállodahajó személyzete ne hallotta volna a motorcsónak becsapódását, azt pedig, hogy közeledik, a radaron is látni kellett volna. Szerinte a kapitány mindenképp hibázott, amikor nem kezdte el menteni az embereket.
A Heidelberg nevű szállodahajó az egyik hajókövető portál, a Schiffsradar tanúsága szerint vasárnap este tíz órakor elindult Komáromból és délután már osztrák vizeken haladt. A kapitányt a magyar rendőrség segítségnyújtás elmulasztása miatt gyanúsítottként hallgatta ki, majd őrizetbe vette.
Hatalmas csattanással ütközött a motorcsónak a szállodahajóval, de a szállodahajó kapitánya nem állt megA kapitánya nélkül, de már el is hagyta Magyarországot a halálos verőcei balesetben érintett szállodahajóŐrizetbe vették a halálos verőcei balesetben érintett szállodahajó kapitányát