Tíz évvel ezelőtt a NASA akkori vezetője, Charles Bolden jelentette be azt a programot, amellyel az Egyesült Államok ismét saját repüléseket szeretne végrehajtani a Nemzetközi Űrállomásra. Az elképzelés mögött az állt, hogy az űrsikló-korszak lezárultával ne függjenek Oroszországtól ISS-re történő szállításában.
Az amerikai űrhivatal nem maga akarta kifejleszteni és megépíteni az űrsiklókat, hanem a repülőgépgyártó Boeinget és a technológiai milliárdos Elon Musk SpaceX nevű cégét bízta meg. Akkoriban úgy tűnt, a Boeing előnyben van a Starliner űrhajójával. A cég több mint négymilliárd dolláros szerződést kapott, a SpaceX 2,6 milliárdot. A Boeing számára azonban nem mentek zökkenőmentesen a dolgok, válságok, problémák és késések nehezítették a munkát.
A 2019-es első pilóta nélküli teszt során a Starliner szoftverproblémák miatt meg sem érkezett az ISS-re. Egy második pilóta nélküli tesztrepülés 2022-ben sikeres volt, de aztán ismét számos gond merült fel, ami tovább késleltette a tervezett emberes tesztrepülést.
Közép-európai idő szerint kedd hajnalban, 4.34-kor száll fel először a Starliner az amerikai Florida államban található Cape Canaveral űrközpontból - Barry Wilmore és Sunita Williams NASA-asztronautákkal a fedélzeten. A kapszulát a Boeing és a Lockheed Martin által kifejlesztett Atlas V rakéta viszi az űrbe.