Holtan találták az Egyesült Államokban a Boeing egy korábbi mérnökét, John Barnettet, aki halála előtt néhány nappal még vallomást tett az amerikai repülőgépgyártó-óriás ellen zajló perben - írja a BBC.
John Barnett 32 évig dolgozott a Boeingnél, egészen 2017. évi, egészségügyi okok miatt történt nyugdíjazásáig. A 62 éves férfi a halottkém hivatalos bejelentése szerint egy „saját maga okozta sérülésben” vesztette életét, a rendőrség mindenesetre nyomozást indított.
Barnett 2010-től minőségügyi menedzserként dolgozott a Boeing North Charleston-i gyárában, itt szerzett tapasztalatai nyomán pedig egy sor gyártási problémáról értesült, amelyekről később be is számolt a nyilvánosságnak. 2019-ben például arról beszélt a BBC-nek, hogy a gyár dolgozói nyomás alatt végzik a feladataikat, s ennek keretében például szándékosan nem szabványos alkatrészeket szereltek fel a gyártósoron lévő repülőgépekre. Arról is beszélt, hogy komoly problémákat tárt fel az oxigénrendszerekkel kapcsolatban, ami azt jelentheti, hogy minden negyedik légzőmaszk nem működik vészhelyzet esetén. Az összeszerelési munka elsietett, ami a biztonság rovására megy - állította, amit a Boeing persze tagadott. Ahogy azt is, hogy nem működő oxigénmaszkokat szereltek volna fel a gépekre.
A férfi arról is beszélt a brit köszolgálati adónak, hogy a dolgozók elmulasztották követni azokat az eljárásokat, amelyek célja az alkatrészek nyomon követése a gyáron keresztül, így lehetővé vált a hibás alkatrészek eltűnése. Egyes esetekben a szabványnak nem megfelelő alkatrészeket még a hulladékgyűjtő raktárakból is eltávolították, és felszerelték azokat a repülőgépekre. Barnett elmondása szerint a vezetőséggel is közölte aggodalmait, de süket fülekre talált. Így aztán nyugdíjba vonulása után perek sokasága vette kezdetét a cég ellen.
Szombaton a férfinak épp bírósági meghallgatása lett volna a témában, ám miután nem jelent meg a helyszínen, keresni kezdték. Ekkor találták meg holtan egy szálloda parkolójában. A Boeing részvétét fejezte ki a történtek miatt.
A repülőgép-óriásnak jelen állás szerint éppen amiatt az eset miatt van beszámolnivalója a bíróság felé, amikor is egy vadonatúj Boeing 737 Maxról egyszerűen lerobbant az egyik oldalsó vészkijárati ajtaja repülés közben, nem sokkal a felszállás után Portlandben. Az Egyesült Államok Nemzeti Közlekedésbiztonsági Testületének előzetes jelentése szerint nem volt beszerelve négy kulcscsavar, amelyeknek az ajtót biztonságosan a helyén kellett volna tartania.
A Boeing az utóbbi időben többször is műszaki problémákkal került be a hírekbe. Érkezett már hír felszállás közben leeső kerekekről, széteső szárnyról, repedt ablakról a pilótafülkében, de kigyulladt hajtóműről is.
Nem repülhetnek a Boeing 737 Max 9-es gépek, amíg nem lesznek teljesen biztonságosak171 Boeing 737 Max 9-est parancsoltak a földre az amerikaiak, miután repülés közben betört egy járat oldalaKilazult rögzítéseket talált az első vizsgálat az átnézett Boeing 737 Max 9-es gépeken